۱۵۰ متخصص آمریکایی خواستار تعطیلی این کشور شدند
۱۵۰ متخصص آمریکایی خواستار تعطیلی این کشور شدند
بیش از ۱۵۰ نفر از دانشمندان و متخصصان آمریکایی خواستار تعطیلی این کشور به منظور کنترل بحران شیوع ویروس کرونا شدند.

به نقل از شبکه خبری سی ان ان، با افزایش همه‌گیری کرونا در آمریکا گروهی از متخصصان، دانشمندان و معلمان این کشور خواستار تعطیلی کشور به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری شدند.

بنابر آمار منتشر از سوی دانشگاه جانز هاپکینز، در ۴ روز گذشته به طور روزانه بیش از هزار نفر در آمریکا قربانی همه گیری ویروس کرونا شدند. کرونا هر روز رکورد تازه‌ای در آمریکا بر جا می‌گذارد. آمار منتشره تا صبح روز سه شنبه نشان می‌دهد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا مرز ۱۶۰ هزار تن را در آمریکا رد کرده است.

بنابر اعلام شبکه سی ان ان، بیش از ۱۵۰ متخصص برجسته، دانشمند، معلم، پرستار و متخصصان دیگر حوزه‌ها طی نامه‌ای خواستار تعطیلی هر چه سریعتر کشور و کنترل این بیماری شدند. در بخشی از این نامه که خطاب به رئیس جمهور آمریکا، اعضای کنگره و فرمانداران ایالتی نوشته شده، آمده است: در حال حاضر ما در مسیری قرار داریم که تا اول نوامبر بیش از ۲۰۰ هزار آمریکایی جان خود را از دست می‌دهند. با این حال در بسیاری از ایالت‌ها مردم همچنان در کافه‌ها نوشیدنی سرو می‌کنند، به رستوران و آرایشگاه می‌روند. بیشمار فعالیت‌های عادی، دلپذیر، اما غیر ضروری در حال انجام است.

این نامه در حالی نوشته شده است که طی هفته‌های اخیر موضوع بازگشایی مدارس آمریکا در پائیز به یکی از مباحث داغ محافل سیاسی این کشور بدل شده و درگیری زیادی میان رئیس جمهور این کشور و مخالفان بازگشایی بوجود آورده است. از سوی دیگر پیش بینی گروهی از متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نشان می‌دهد تا ۱۵ ماه آگوست کرونا دست کم ۱۷۵ هزار فوتی در این کشور داشته باشد.

تاکنون سیر صعودی نگران کننده ابتلا به ویروس کرونا، از اواخر هفته گذشته به این سو در چندین ایالت آمریکا گزارش شده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تاکنون ۱۶ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۶۹ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. سهم آمریکا از این آمار بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن است. بیش از ۱۶۰ هزار آمریکایی تاکنون بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

رشتستان

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران