پیام تبریک مدیر عامل هلال‌احمر گیلان به مربیان و امدادگران بمناسبت «روز جهانی کمک های اولیه»
پیام تبریک مدیر عامل هلال‌احمر گیلان به مربیان و امدادگران بمناسبت «روز جهانی کمک های اولیه»
هادی سلیمی مدیر عامل هلال احمر گیلان در پیامی ، فرارسیدن روز جهانی کمک های اولیه را به همه امدادگران و مربیان آموزشی که در بحران‌ها و حوادث برای نجات جان مردم شریف تلاش می‌کنند را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی هلال احمر گیلان ؛ در پیام مدیر عامل جمعیت استان آمده است:

 

دانستن علم و مهارت کمک های اولیه برای یکایک افراد جامعه ضرورت داشته تا با تشکیل یک زنجیره انسانی بشردوستانه و ناگسستنی به نجات جان حتی یک انسان پرداخته تا مبین این کلام الهی از قرآن کریم باشیم که خداوند بزرگ می فرماید:وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا ]و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده[ (آیه ۳۲ سوره مائده).

۱۹ شهریور ماه مصادف با ۱۰ سپتامبر توسط فدراسیون بین‌المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال‌احمر بعنوان روز جهانی کمک های اولیه نامگذاری شده است تا نشان از توجه به آموزش کمک های اولیه برای مردم بزرگوار در هر رده سنی باشد.

 

اهمیت یادگیری آموزش کمک های اولیه بر هیچ کس پوشیده نیست و آحاد جامعه با فراگیری آموزش های همگانی در هنگام حوادث و بحران‌ها می‌توانند به یاری اطرافیان خود بشتابند.

 

اینجانب ضمن گرامیداشت این مناسبت جهانی از زحمات ، تلاش ها و فداکاری‌های کم نظیر کارکنان ، مربیان و امدادگران که با آموزش کمک های اولیه و خدمت رسانی، سلامتی را به مردم شریف هدیه می دهند قدردانی نموده و ضمن آرزوی سالی سرشار از سلامتی و موفقیت برای مردم شریف گیلان به تمامی هم استانی‌ها اعلام می نمایم که کلیه شعب هلال‌احمر آمادگی کامل داشته تا آموزش های رایگان کمک های اولیه را برای عموم بصورت گسترده برگزار کند.

 

هادی سلیمی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان

  • منبع خبر : هلال احمر گیلان