مصرف دارو و تعداد آزمایش‌ها در ایران بالاتر از میانگین جهانی است
مصرف دارو و تعداد آزمایش‌ها در ایران بالاتر از میانگین جهانی است
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه بودجه این سازمان در سال آینده ۵۳ همت است گفت: برای هزار روز اول حیات افراد یعنی از اول بارداری تا ۲ سالگی کودک برنامه‌ای جامع تدوین شده است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از خبرگزاری میزان – محمد مهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت صبح روز ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سال گذشته ۳ دهک اول تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و امسال نیز ۲ دهک به آن اضافه شد و ۵ هک اول جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی ضمن اشاره به اینکه در بخش بستری بیش از ۹۰ درصد و در سرپاری ۷۰ درصد از هزینه‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود، ادامه داد: برای سایر دهک‌های جامعه نیز تخفیف‌هایی برای بیمه شدن افراد در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: بودجه صندوق بیماران صعب‌العلاج ۷ هزار میلیارد تومان بوده است، ۲ میلیون نفر در صندوق بیمه نشان دار شدند و خدماتشان را از طریق صندوق دریافت می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه مادران باردار و کودکان تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته‌اند، توضیح داد: برای سال آینده پیشنهاد افزایش بودجه ۴۰ درصدی بیمه را دادیم و امیدواریم در کنار طرح دارویار بودجه بیمه به حدود ۷۰ همت برسد.

وی با اشاره به اینکه استقرار نسخه نویسی الکترونیکی بیمه کامل شده است، بیان کرد: پرداختی‌های بخش دولتی و خصوصی تا پایان آذر انجام شده است و با اختصاص بودجه یک ماه دیگر را پرداخت می‌کنیم تا تنها ۲ ماه بهمن و اسفند که هنوز اسناد به بیمه ارسال نشده باقی بماند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: در رابطه با بیمه اتباع خارجی با همکاری کمیساریای عالی اقدام‌های خوبی انجام شده و حدود ۱۲هزار اتباع خارجی بیمه شده خویش‌فرما در بیمه سلامت هستند، در سال آینده نیز بیمه اتباع ساماندهی می‌شود.

ناصحی ضمن بیان اینکه پیشگیری از مهمترین برنامه‌های سال آینده این سازمان است، گفت: برای هزار روز اول حیات افراد یعنی از اول بارداری تا ۲ سالگی کودک برنامه‌ای جامع تدوین شده که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های بیمه‌ای انجام می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه مداخله‌های پزشکی و غیرضرور باعث آسیب‌های روحی و روانی می‌شود، افزود: مصرف دارو بیش از ۴ قلم است و میانگین آزمایش‌ها بالای ۱۰ مورد بوده که بالاتر از میانگین جهانی است و مصرف زیاد این موارد مضر است و سعی داریم با همکاری جامعه پزشکی صرفه جویی و سلامت مردم را مدنظر قرار دهیم تا منابعش در موارد مورد نیاز هزینه شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: بودجه این سازمان در سال آینده ۵۳ همت است که با این بودجه می‌توانیم به طرح دارویار اعتبار تزریق کنیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری میزان