تا پابان سالجاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آستارا از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند خواهند شد
تا پابان سالجاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آستارا از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند خواهند شد
اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از تحت پوشش قرار گرفتن تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار آستارا از آب شرب بهداشتی خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری رشتستان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور اتابک جعفری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، استاندار گیلان و جمعی از مدیران ارشد کشوری و مدیران کل استانی در شهرستان مرزی آستارا به منظور بررسی مشکلات زیرساخت های اقتصادی آستارا تشکیل شد و مسائل مربوط به حوزه آب و فاضلاب نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به طرحهای جهاد آبرسانی در حوزه روستایی اظهار داشت: تا پایان سالجاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار خواهند بود.

وی با بیان اینکه احداث تصفیه خانه فاضلاب آستارا از سنوات گذشته تکمیل نشده است تصریح کرد: با تلاش مضاعف همکاران فاز اول این پروژه در قالب پکیج تصفیه وارد مدار بهره برداری خواهد شد و فاز نهایی آن تا شهریورماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس جعفری در خصوص وضعیت تکمیل پروژه آب شیرین کن آستارا نیز افزود: این پروژه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خرید تضمینی در فاز اول با ظرفیت ۵ هزار مترمکعب در شبانه روز تا خرداد ماه سال ۱۴۰۲ برای تامین آب شرب مردم عزیز آستارا وارد مدار بهره برداری خواهد شد و فاز تکمیلی آن در خرداد ماه سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان