بهره مندی ۴۹ هزار نفر جمعیت شهری از اجرای ۵۶ کیلومتر لوله گذاری پروژه فاضلاب در رشت
بهره مندی ۴۹ هزار نفر جمعیت شهری از اجرای ۵۶ کیلومتر لوله گذاری پروژه فاضلاب در رشت
در بازدید معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور از پروژه های فاضلاب رشت، سرپرست شرکت آبفای گیلان از اجرای 56 کیلومتر لوله گذاری در راستای رفع آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، علیرضا غیاثی با اشاره به میزان تأثیرگذاری اجرای پروژه های فاضلاب در کاهش بار آلایندگی رودخانه های زرجوب و گوهررود اظهار داشت: پروژه تکمیل فاضلاب رشت به مبلغ ۱۱۵۶ میلیارد تومان به مدت ۳۶ ماه از نیمه نخست سال جاری شروع شده است.

وی افزود: طول خطوط لوله گذاری این پروژه در مجموع ۵۶ کیلومتر است که با احداث ۷ باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب و منهول پمپ اجرا شده است و قادر است جمعیت ۴۹ هزار نفری را تحت پوشش قرار دهد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گیلان میزان فاضلاب قابل تصفیه و انتقال به تصفیه خانه فخب  توسط این پروژه را ۱۰هزار و ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز عنوان کرد و افزود: این پروژه مناطق کمتر برخوردار شهر رشت شامل: فخب، سیاه اسطلخ، کوی عرفان و سحرخیز و مناطق مجاور بلوار شهید افتخاری را تحت پوشش تصفیه خانه فاضلاب در حال بهره برداری فخب قرار خواهد داد.

غیاثی در ادامه گفت: با اجرای خطوط انتقال اصلی فاضلاب مناطق مرکزی شهر رشت به روش لوله رانی و تکمیل تلمبه خانه اصلی منطقه مرکزی که در این پروژه قرار دارد، کلیه لوله گذاری های اجرا شده در مناطق مرکزی قابلیت اتصال به تصفیه خانه فاضلاب فخب را خواهند داشت.همچنین در این پروژه تکمیل خط انتقال اصلی شرقی فاضلاب شهر رشت به روش لوله رانی نیز پیش بینی شده است که با تکمیل آن، مناطق شرقی شهر رشت نیز پس از تکمیل لوله گذاری، قابلیت اتصال به تصفیه خانه فاضلاب را خواهند داشت.

ذوالفقار مهدی زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز ضمن تأکید بر اجرا، مطابق برنامه زمانبندی پروژه و برنامه ریزی همزمان جهت تأمین منابع مالی آن گفت: اولویت بندی های اجرایی پروژه به گونه ای صورت پذیرد که مناطق لوله گذاری شده، قابلیت بهره برداری و اتصال به تصفیه خانه فاضلاب را داشته باشند.

 

 

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان