اندوخته هایی که خواندنی شدند
اندوخته هایی که خواندنی شدند
بانک کشاورزی استان گیلان در اقدامی ارزشمند و به منظور تامین نیاز کتابخانه های عمومی روستایی گیلان، هزینه خرید150جلد کتاب کودک ویژه کتابخانه عمومی منتخب روستایی پونل شهرستان رضوانشهر را تامین کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، چندی پیش مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در نشست های جداگانه با مدیران و روسای موسسات مالی و اعتباری استان که به منظور جلب مشارکت این بانک ها در ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و نیز تامین نیازهای کتابخانه ها صورت پذیرفت از لزوم غنی سازی منابع کتابخانه ای خصوصا در روستاهای استان سخن گفت و کلیه خیرین، مدیران موسسات مالی و صاحبان صنایع خواست تا در این حوزه به کمک مجموعه کتابخانه های عمومی گیلان بشتابند.
حال با گذشت مدتی کوتاه پس از برگزاری این نشست ها ثمرات برگزار آن در کتابخانه های عمومی روستایی استان در حال ظهور است. در نخستین گام اجرایی شدن مصوبات برگزاری این جلسات فرهنگی، سرپرستی بانک کشاورزی استان گیلان در اقدامی ارزشمند و به منظور تامین نیاز کتابخانه های عمومی روستایی گیلان، هزینه خرید مقادیر قابل توجهی کتاب کودک را تامین کرد.
این بسته ارزشمند فرهنگی که شامل ۱۵۰عنوان کتاب مختلف در موضوعات متنوعی چون شعر، داستان، رمان نوجوان، علمی، آموزشی و بازی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان است با هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیون ریال از محل کمک اهدایی بانک کشاورزی خریداری و در اختیار کتابخانه عمومی حضرت رسول اکرم(ص) پونل  قرار گرفت.
کتابخانه روستایی رسول اکرم(ص) پونل با ۶۵۶ عضو فعال و ۶هزار و ۶۳۵ نسخه علاوه بر رتبه چشمگیر در سرانه امانت و تبادل کتاب در بین کتابخانه های عمومی استان، در جذب افراد بعنوان اعضای کتابخانه بسیار فعال بوده بطوریکه اهالی روستا و مناطق اطراف، از این کتابخانه عمومی بعنوان پاتوق فرهنگی امن و مکانی مناسب برای تاملات ذهنی بهره می برند. همچنین مریم فرزامجود، کتابدار متخصص کتابخانه عمومی رسول اکرم(ص) در دوره های مختلف حائز کسب عنوان مسئول کتابخانه برگزیده  استان و کشور شده و از سوی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تقدیر شده است.
گفتنی است در شش ماهه نخست سال جاری(۹۹) تعداد۸ هزار و ۳۵۴ نسخه کتاب در موضوعات مختلف از سوی خیرین و مسئولین استانی به کتابخانه های عمومی سراسر استان اهدا شده است.