ذخیرهسازی ۱۵۰ هزار تن کیوی در سردخانههای گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون حدود ۱۵۰ هزار تن کیوی در سردخانههای استان ذخیرهسازی شده و ۵۰ هزار تن از این محصول به ارزش تقریبی ۸۰ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است.
نخستین جلسه میز توسعه صادرات بادامزمینی در آستانه اشرفیه برگزار شد
نخستین جلسه میز توسعه صادرات بادامزمینی در شهرستان آستانه اشرفیه با حضور معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، نائب رئیس اتاق بازرگانی گیلان و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد.
پیش بینی درآمد ۱۸۰ میلیارد ریالی نیشکرکاران گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت نیشکر در ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده و ارزش اقتصادی محصول تولیدی در سال جاری ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد می شود.
برداشت ۸۰ هزار تنی مرکبات از باغات گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، سطح زیر کشت مرکبات در استان را ۱۱ هزار و ۳۵۷ هکتار دانست و گفت: تاکنون ۳۵ درصد باغات مرکبات استان معادل ۸۰ هزار تن محصول برداشت شده است.
آغاز پایش ۳۹۲ واحد عرضه کننده آفتکشهای کشاورزی در گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از آغاز پایش ۳۹۲ واحد عرضه کننده آفتکشهای کشاورزی در استان خبر داد و گفت: این مانور سراسری در راستای تامین امنیت غذایی و مقابله با آفت کش های تقلبی و غیرمجاز کشاورزی اجرا می شود.
سیاست وزارت کشاورزی تمرکز بر احیا و اصلاح باغات کیوی است
مدیرکل دفتر میوههای گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت:طرحی برای ایجاد باغات جدید کیوی نداریم و اولویت وزارت جهاد کشاورزی، بهبود عملکرد باغات موجود از طریق اصلاح، احیا و بهروزرسانی است.
نیاز به مدیریت نوین و کشاورزی آگاهانه برای حفاظت از خاک
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، خاک را ستون پنهان امنیت غذایی دانست که زندگی بدون آن تقریبا غیرممکن است و گفت: حفاظت از خاک نیازمند مدیریت هوشمندانه و نوین و کشاورزی آگاهانه و دانش پایه است.
جشنواره شکرانه برداشت کیوی در تالش برگزار میشود
رییس جهاد کشاورزی گیلان از برگزاری جشنواره کیوی در تالش خبر داد و گفت: این شهرستان قطب تولید کیوی در گیلان است، این جشنواره پنج شنبه ۲۰ آذر برگزار میشود.
دوبرابر شدن سطح زیر کشت گیاهان دارویی در گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: طی سال های اخیر شاهد دو برابر شدن سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان هستیم و سال گذشته ۱۰ هزار تن تولید داشتیم.
























