حاج محمدرضا طاهری| کوفه میا وفا ندارد ... - پایگاه خبری رشتستان | پایگاه خبری رشتستان
حاج محمدرضا طاهری| کوفه میا وفا ندارد …

به گزارش مشرق، نشست علمی ستایش‌گری تراز انقلاب اسلامی از سلسله نشست‌های هیأت پژوهی در مرکز جامعه ایمانی مشعر در قم و با حضور حاج مهدی رسولی از مداحان برجسته کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست علمی، حجت‌الاسلام‌ ربانی منش معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر گفت: هدف از برگزاری این نشست‌، بررسی و بیان شاخه‌ و رکنی از هیأت تراز انقلاب اسلامی به نام ستایش گری و جایگاه ستایش گری است.

بیشتر بخوانیم:
«کآشوب»؛ روایتی از روضه‌های زمان
۵ سال مراقب سید بودم و حالا او مراقب من است

وی بیان کرد: وقتی از ستایش‌گری تراز انقلاب اسلامی سخن به میان می‌آید، منظور ما همان نقطه مطلوبی است که همه ستایشگران باید برای دستیابی به آن تلاش کنند.

ربانی منش بیان کرد: انتخاب و طرح این بحث به معنی خط‌کشی و جناح‌بندی حوزه ستایش گری نیست زیرا ترسیم نقطه مطلوب، هم و غم ما است؛ تمرکز این جلسه نیز روی تحلیل و بررسی نقاط ‌ضعف و آسیب‌ها حوزه ستایش‌گری نیست بلکه رویکرد امروز ما در این جلسه کاملا ایجابی خواهد بود.

وی گفت: بحث ستایش‌گری یک سری مؤلفه‌های عمومی دارد که در این جلسه به آن پرداخته نمی‌شود بلکه در این جلسه به شاخص‌های تخصصی این بحث خواهیم پرداخت.

در ادامه نشست، مهدی رسولی از مادحین کشور بیان کرد: در زمینه ستایشگری باید به مسائل مختلف اشاره کرد؛ در ابتدا باید گفت که در اینجا با یک قله‌ای مواجه هستیم که حجت خدا آن را برای ما معرفی کرده و ما باید به آن سمت حرکت کنیم.

وی افزود: قطعاً تعریف این مفهوم به معنی خط‌کشی نیست بلکه تقریباً کسی خارج از این ساختار وجود ندارد و همگان در این مسیر حرکت می‌کنند.

این فعال مذهبی اظهار کرد: ستایشگری عنوانی بوده که از سوی اهل‌بیت (ع) به برخی از افراد اطلاق می‌شده که این افراد در کنار اهل‌بیت (ع) در مقابل طاغوت همیشه نقش‌آفرین بوده‌اند؛ این افراد، محدود بودند ولی جایگاه آن‌ها درخشان بوده است.

رسولی گفت: ستایشگران همیشه در کنار جنگ در راه خدا، بار جنگ‌آوری رسانه‌ای را به دوش می‌کشیدند؛ فرزدق در ماجرای جنگ رسانه‌ای در مقابل خلیفه اموی یک حماسه خلق کرد و در طول تاریخ زبان و قلم این طیف، مهم‌ترین سلاح آن‌ها بوده است؛ سیدمرتضی آوینی نیز چنین می‌کرد و در آن شرایط جنگ حساسیت کار را درک کرد و در ساحت اندیشمندی وارد شد و این دفاع اندیشه‌ای را به‌خوبی انجام داد.

این مداح اهل‌بیت (ع) یادآور شد: جناب دعبل در شعرهای خود ثابت می‌کند که از جمله علما است. زیرا دقیق این امام شناسی را به شکل کامل درک کرده و بصیرت او باعث شد که با تائید امام رضا (ع) نیز مواجه می‌شود زیرا او به‌خوبی پای این مکتب درس خوانده است.

وی ضمن بیان واژه انقلاب افزود: مقام معظم رهبری انقلاب را تغییر یک حکومت نمی‌دانند بلکه انقلاب را وقوع یک زلزله می‌دانند که ارزش‌ها را تغییر داد و به همین خاطر به دوران امام علی(ع) و پیامبر(ص) انقلاب امام و پیامبر اطلاق می‌کنند.