عملکرد ۹ ماهه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رودسر در سال ۹۹ تشریح شد
عملکرد ۹ ماهه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رودسر در سال ۹۹ تشریح شد
به گزارش ایثار گیلان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رودسر طی گفتگویی عملکرد نه ماهه سال ۹۹ این بنیاد را تشریح کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رودسر طی گفتگویی عملکرد نه ماهه سال ۹۹ این بنیاد را تشریح کرد.

اسکندری گفت: در حوزه مسکن تعداد ۱۵۷ فقره وام مسکن، ۱۵ مورد وام خود اشتغالی قرض الحسنه و منابع داخلی و همچنین ۳ مورد وام خوداشتغالی کارا به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به ترتیب اولویت پرداخت شد. علاوه بر این ۸ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر برای شرکت در دوره آموزشی به مرکز فنی و حرفه ای شهرستان معرفی شده اند و تعداد ۲۲ نفر از جامعه ایثارگری نیز برای اخذ پروانه کسب از این بنیاد معرفی نامه دریافت نموده اند.

وی افزود: تعداد ۳۳۰۸ تماس تلفنی و ۱۱۷۷ دیدار در قالب طرح سپاس و تکریم از جامعه ایثارگری با محوریت این بنیاد با مشارکت مسئولین ادارات شهرستان صورت گرفت.

رئیس بنیاد رودسر تعداد جلسات مددکاری فردی را ۸۴۶ و مشاوره را ۱۷۲ مورد عنوان کرد و گفت: ۷۷ مورد آموزش خانواده انجام پذیرفته است. همچنین با همکاری بهزیستی و مرکز بهداشت ۱۱۱ مورد از پرونده های ایثارگران در کمیته احراز پس از بررسی ثبت گردید.

وی اضافه کرد: از بیش از صد درخواست که از ابتدای سال صورت گرفته تا امروز ۴۴ نفر از جامعه ایثارگری از حق پرستاری برخوردار شدند.

اسکندری ادامه داد از ابتدای سال تا کنون تعداد ۳۸ فقره پرونده بیمه عمر و ۳۵ فقره پرونده هدیه ازدواج برای خانواده معظم شهدا و ایثارگران تشکیل شده است. علاوه بر این تعداد ۱۸ نفر از جانبازان گرانقدر زیر ۲۵ درصد با توجه به اولویت از مستمری برخوردار شده اند.

این مقام مسئول افزود تعداد جلسات برگزار شده معتمدین معین این شهرستان ۹ جلسه و همچنین جلسات شورای مشورتی فرماندار ۳ جلسه بوده است که امید می رود تصمیمات و مصوبات این جلسات بتواند در راستای رفع مشکلات و نیز فراهم آوری امکانات و تسهیلات مورد نیاز برای جامعه ایثارگران مثمر ثمر واقع شود.

وی همچنین در حوزه معاونت بهداشت و درمان گفت: تعداد ۸۵ عدد واکسن آنفولانزا در اختیار این شهرستان قرار گرفت که با اولویت جانبازان ۷۰ درصد، جانبازان شیمیایی و والدین معظم شهدا در میان جامعه ایثارگران این شهرستان در ایام کرونا انجام شد.

رئیس بنیاد شهرستان رودسر افزود: ۲ پزشک پایش هر ماه در منازل پدران و مادران شهید و جانبازان بالای ۷۰ درصد و صعب العلاج و همسران و فرزندان صعب العلاج جهت ویزیت حضور می یابند. و از ابتدای سال تا کنون تعداد ۱۰۶۸ دیدار در قالب طرح پایش سلامت انجام پذیرفته است.

اسکندری ادامه داد در حوزه صندوق شاهد تعداد  ۲۲۰ نفر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران از این تسهیلات برخوردار شده اند که مبلغ ریالی آن معادل چهل میلیارد ریال می باشد.

وی افزود: در آموزش عالی ۱۲۵ نفر دانشجو و در آموزش عمومی ۷۱ نفر دانش آموز شاهد و ایثارگر این شهرستان به تحصیل مشغول هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رودسر افزود: از ابتدای سال تا کنون تعداد  ۱۰ عدد از تابلوها و یادمانهای شهدا به وسیله این بنیاد و با مشارکت شهرداری رودسر با هزینه تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.