اجرای طرح کانون «یاریگران زندگی» در مدارس
اجرای طرح کانون «یاریگران زندگی» در مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از آغاز اجرای طرح کانون «یاریگران زندگی» در ۹۸۰ مدرسه استان در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش رشتستان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی با اعلام این خبر اظهار داشت : طرح کانون یاریگران زندگی به عنوان برنامه ای کشوری از سوی وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است و امسال برای دومین سال در استان گیلان اجرایی شده است.

وی افزود: دبیرخانه طرح کانون یاریگران زندگی در گیلان در آموزش و پرورش استان فعال است و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به صورت مشترک این طرح اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه طرح کانون یاریگران زندگی در سال تحصیلی گذشته در۷۵۲ مدرسه استان اجرایی شد، خاطر نشان کرد: امسال ۹۸۰ مدرسه در گیلان زیر پوشش طرح قرار می گیرد و قرار است سال تحصیلی آینده ۱۴۰۱  ۱۴۰۰ در تمامی مدارس اجرا شود.

رحمتی گسترش نرخ پوشش کانون یاریگران زندگی در مدارس، ارتقاء کیفیت برنامه و هویت بخشی و شبکه سازی را از اهداف اختصاصی اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: توجه به خانواده به عنوان ظرفیت ارزشمند برای تشکیل کانون یاریگران زندگی و مناسب سازی اجرای برنامه با مقتضیات و شرایط بهداشتی دوران کرونا از جمله سیاست های کنونی در اجرای طرح است.

وی با بیان اینکه در این راستا به دانش آموزان درباره خطرات مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن آگاهی داده می شود، اظهار داشت: امسال نیز با توجه به شرایط  کرونایی این فعالیت ها در بستر فضای مجازی شاد انجام می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان برگزاری دوره های توانمندسازی همکاران فرهنگی متولی در اجرای طرح کانون یاریگران زندگی را از دیگر برنامه های این طرح ذکر کرد.