ده ها برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد
ده ها برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد
در نخستین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس، کتابداران کتابخانه های عمومی استان گیلان در شهرستان های شفت، رودسر، رودبار و بندر انزلی با برگزاری برنامه های متنوعی یاد و خاطره رشادت های رزمندگان اسلام و مدافعین وطن را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، برنامه های هفته دفاع مقدس در چهلمین سالروز این رویداد مهم از دیروز دوشنبه(۳۱شهریور) و هزمان با آغاز تهاجم وحشیانه رژیم بعثی عراق در سال۱۳۵۹ به مرزهای ایران اسلامی آغاز و در کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز با اجرای ده ها برنامه فرهنگی به همت کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان های رودسر، شفت، بندر انزلی، رودبار و آستارا ادامه یافت.

کتابخانه های عمومی رودسر میزبان مسابقه کتابخوانی دفاع مقدس شدند

در نخستین برنامه فرهنگی که به همت کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر و در بستر فضای مجازی برگزار شد، ضمن معرفی ۵عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس شامل «غواص ها بوی نعناع می دهند»، «آب هرگز نمی میرد»، «آن روز سه شنبه بود»، “«معلم فراری» و « با من بیا سمت باران» ضمن تهیه سوالاتی از محتوای این  کتاب ها، از اعضای کتابخانه ها خواسته شد به این سوالات در شبکه های اجتماعی شهرستان پاسخ دهند. پس از هفته دفاع مقدس و برای قدردانی از برگزیدگان این مسابقه فرهنگی، جوایزی به رسم یادبود در نظر گرفته شده است.

از تجلیل از رزمنده دفاع مقدس تا گشایش نمایشگاه کتاب در کتابخانه عمومی شهر شفت

کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان شفت نیز در روز نخست گرامیداشت این هفته با تجلیل از یک رزمنده دفاع مقدس برنامه های خود را آغاز کردند.

علی موسی زاده، از رزمندگان۸ سال دفاع مقدس و از شعرای این شهرستان به دعوت کتابداران ضمن حضور در کتابخانه عمومی شهید چمران شفت، تجلیل و از رشادت ها و دلیرمردی های وی در آن دوران قدردانی شد.

همچنین «برگزاری مسابقه نقاشی»، «تهیه روزنامه دیواری در فضای مجازی» و «گشایش نمایشگاه عکس و کتاب جاودانه ها» با حضور سید محسن موسوی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی و مسئولان این شهرستان در این کتابخانه از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس بود.

کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا نیز در آغاز این هفته برنامه های مختلفی را در گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردان مدافع وطن برگزار کردند. «برگزاری نمایشگاه کتاب»، «شعر خوانی در حوزه دفاع مقدس به صورت مجازی»، برگزاری ویژه برنامه «هفت روز، هفت کتاب» شامل معرفی متنی کتاب های مطرح دفاع مقدس و “«هفت روز، هفت قصه» با موضوع قصه گویی دفاع مقدس برای کودکان، نمایشگاه مجازی تصاویر شهدای شهرستان آستارا از مهم ترین اقدامات کتابداران شهرستان آستارا در آغاز هفته دفاع مقدس بودگفتنی است، کتابخانه های عمومی استان گیلان به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس ۸۰ برنامه فرهنگی در دست اجرا دارند. همچنین نشست ویژه کتاب خوان دفاع مقدس و روایتگری دفاع مقدس از دیگر برنامه های محوری استان گیلان همزمان با این هفته خواهد بود.