برخورداری بیش از ۱۳۰۰۰ شهروند گیلانی از خدمات مراکز مشاوره تامین اجتماعی استان
برخورداری بیش از ۱۳۰۰۰ شهروند گیلانی از خدمات مراکز مشاوره تامین اجتماعی استان
در سالجاری بطور متوسط ماهانه بیش از 1800 نفر بصورت حضوری یا تلفنی از خدمات مراکز مشاوره تامین اجتماعی گیلان در بخش بیمه ای استفاده نموده اند .

شهربانو صابر رئیس مرکز ارتباطات مردمی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان با اعلام این خبر افزود : از فروردین تا پایان مهرماه سالجاری تعداد ۹۴۷۱ مراجعه حضوری از سوی شهروندان گیلانی بمنظور اخذ مشاوره و راهنمایی های بیمه ای به واحدهای مشاوره تامین اجتماعی گیلان صورت گرفته و ۳۱۸۵ نفر نیز تلفنی پاسخگوئی گردیده اند .

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر انجام مشاوره های حضوری و تلفنی به شهروندان ، بررسی درخواستهای ثبت شده از طریق سامانه مرکز ارتباطات تلفنی سازمان و شماره ۱۴۲۰ نیز در این حوزه انجام میگیرد اذعان داشت : تعداد ۵۲۷ پاسخگوئی نیز توسط کارشناسان در این بخش طی این مدت انجام گرفته است .

رئیس مرکز ارتباطات مردمی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه پیگیری مشکلات مردمی در زمینه ثبت اشکال های سیستمی در خدمات غیرحضوری نیز از دیگر سرویس های ارائه شده توسط مرکز مشاوره و ارتباطات مردمی است که در دوره مذکور ۸۶ فقره بوده است اظهار داشت : در مجموع بطور متوسط در سالجاری ماهانه بیش از ۱۸۰۰ شهروند از خدمات این مجموعه استفاده نموده اند .

شهربانو صابر با بیان اینکه بررسی پیشنهادها و شکایات و درخواست های مردمی از طریق سامانه سامد استانداری نیز از ماموریتها و وظایف این حوزه است آگاهی بخشی به جامعه و اشاعه و ترویج فرهنگ بیمه ای را بعنوان یک رویکرد و لازمه توسعه ، یک اصل مهم برشمرده و اظهار نمود : هرچقدر شهروندان و شرکای اجتماعی سازمان در گروههای مختلف بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران با قوانین و مقررات سازمان و حقوق و تکالیف خود بیشتر آشنا باشند فرایندهای کاری بهتر و مطلوبتر پیش رفته و در مجموع شاهد رضایتمندی بهتری خواهیم بود .

شایان ذکر است مرکز ارتباطات مردمی و مشاوره اداره کل استان با شماره تلفن ۳۲۱۱۹۶۶۴ همه روزه و در ساعات اداری با کادری مجرب و کارشناسان متخصص در زمینه امور بیمه های اجتماعی آماده پاسخگوئی به شهروندان است .

  • منبع خبر : سازمان تامین اجتماعی اداره کل گیلان