افزایش ۶۷ درصدی برخورد با پدیده قاچاق کالا در گیلان
افزایش ۶۷ درصدی برخورد با پدیده قاچاق کالا در گیلان
فرمانده نیروی انتظامی گیلان، با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی برخورد با پدیده قاچاق کالا، عنوان کرد: در حوزه جرایم اقتصادی بیش از ۲۵۶ فقره پرونده تشکیل شده که ۱۳۵ درصد از نظر تعداد پرونده ها و ۳۱۸ درصد از نظر ارزش ریالی افزایش را نشان می دهد.

سردار عزیز الله ملکی در  نشست هم اندیشی با مدیران ارشد رسانه‌های استان گیلان، شعار هفته نیروی انتظامی را «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» دانست و اظهار کرد: هوشمندسازی رویکرد مهم نیروی انتظامی است و در این راستا اقدامات خوبی در سطح استان گیلان صورت گرفته است.

وی هدف از هوشمندسازی را تسریع ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی مردم دانست و افزود: از ابتدای سال تاکنون شاهد کاهش ۶۵ درصدی شکایات مردمی از نیروی انتظامی و افزایش ۳۰ درصدی تقدیر از کارکنان بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان، در ادامه به مجاهدت های خاموش نیروی انتظامی در جریان اعمال محدودیت های کرونایی اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از ظرفیت پلیس در حوزه راه صرف اعمال محدودیت تردد در سطح استان شد و خوشبختانه توانستیم جزو استان ها برتر کشور در جلوگیری از ورود خودروهای غیر بومی به استان باشیم و ۵۴ هزار خودرو را بازگرداندیم.

ملکی، با بیان اینکه در وضعیت کنونی لحظه ای از پایش و رصد اطلاعاتی جهت ناامت کردن زمان و مکان برای مجرمین کوتاه نیامدیم، خاطرنشان کرد: در سایه همکاری خوب نیروی انتظامی و دستگاه قضایی یکی از استان های امن و آرام هستیم که نتیجه تلاش های ارزنده کارکنان است.

وی یکی از مهمترین ماموریت های نیروی انتظامی از آغازین روز پاندمی کرونا را مقابله با قاچاقچیان و محتکران اقلام بهداشتی و پزشکی دانست و عنوان کرد: طی این مدت بیش از ۱۴۲ هزار قلم انواع تجهیزات بهداشتی و پزشکی در حوزه کرونا کشف و ضبط شد.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان، از افزایش ۱۳ درصدی انهدام و دستگیری شبکه های قاچاق و توزیع مواد مخدر در استان گیلان خبر داد و گفت: در حوزه مقابله با جرایم سایبری نیز رشد ۲۳ درصدی داریم.

ملکی، با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۴۰۰ شبکه جعل و کلاهبرداری را شناسایی و در این راستا ۹۵۲ نفر را دستگیر کردیم، یادآور شد: کاهش حوادث ترافیکی همواره یکی از دغدغه های نیروی انتظامی است که خوشبختانه برای چهارمین سال پیاپی شاهد کاهش آمار جان باختگان هستیم.

وی سرقت به عنف را یکی از معضلات امنیتی دانست که آرامش روان مردم را بر هم می زند و اضافه کرد: شاهد کاهش ۲۹ درصدی سرقت ها هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان، از کسب رتبه اول کلانتری های گیلان در ارسال الکترونیکی پرونده‌های قضایی کشور خبر داد و متذکر شد: طبق برنامه ریزی کشوری باید ۱۹ کلانتری استان مجهز به ارسال الکترونیکی می‌شد که این امر برای ۹۵ درصد کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی استان محقق شده است.

وی با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی برخورد با پدیده قاچاق کالا، عنوان کرد: در حوزه جرایم اقتصادی بیش از ۲۵۶ فقره پرونده تشکیل شده که ۱۳۵ درصد از نظر تعداد پرونده ها و ۳۱۸ درصد از نظر ارزش ریالی افزایش را نشان می دهد. همچنین ۸۴۵ فقره پرونده در حوزه قاچاق ارزش داریم که با رشد ۳۳ درصدی مواجه است.

 

  • منبع خبر : ایسنا