یک میلیون و ۱۶۵ هزار مشترک گاز طبیعی در گیلان
یک میلیون و ۱۶۵ هزار مشترک گاز طبیعی در گیلان
با اجرای گسترده طرح های گازرسانی، در آبان امسال مجموع مصرف کنندگان گاز طبیعی در گیلان به یک میلیون و 165 هزار مشترک رسیده است.

به گزارش روابط عمومی گاز گیلان، حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به جذب بالغ بر ۴ هزار مشترک جدید در آبان امسال گفت: با تحقق این مهم، مجموع مشترکین گاز طبیعی در گیلان به بیش از یک میلیون و ۱۶۵ هزار مشترک افزایش یافته است.

مدیرعامل گاز گیلان با بیان این مطلب افزود: با اجرای گسترده برنامه های گازرسانی به روستاها و حفرات خالی شهرها، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۳ هزار متقاضی، مشترک گاز طبیعی شده اند.

اکبر درخصوص وضعیت برخورداری از گاز در گیلان بیان کرد: هم اکنون همه شهرهای استان (به جز ماسوله به علت دارا بودن شرایط خاص و بافت تاریخی) و ۲ هزار و ۸۷ روستای گیلان بهره مند از گاز طبیعی هستند و متوسط بهره مندی خانوارهای شهری و روستایی گیلان از نعمت گاز بالای ۹۸ درصد می باشد.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد مصرف کنندگان گاز در کنار کاهش دما منجر به افزایش مصرف در بخش خانگی شده است، گفت: شرکت گاز علاوه بر بخش خانگی، سوخت مراکز تجاری، صنعتی، حمل و نقل و نیروگاه ها را تامین می کند و در صورت عدم صرفه جویی در مصرف گاز توسط مشترکین خانگی، گاز تحویلی به سایر حوزه ها کاهش یافته و در ادامه وضعیت دشواری را برای آنها به وجود خواهد آمد.

مدیرعامل گاز گیلان در پایان از همه گیلانیان درخواست کرد تا با رعایت دمای آسایش (۱۸ الی ۲۱ درجه سانتیگراد) و استفاده از پوشش ضخیم تر و زمستانی در منزل، ضمن کمک به پایداری جریان گاز در همه حوزه های مصرف، شرکت گاز را در ارائه خدمات هرچه بهتر یاری رسانند.

  • منبع خبر : شرکت گاز استان گیلان