کتابفروشی‌های استان در سایت طرح کتاب ثبت‌نام کنند.
کتابفروشی‌های استان در سایت طرح کتاب ثبت‌نام کنند.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعلام خبر در پیش بودن اجرای طرح حمایتی پائیزه کتاب از کتابفروشی‌های متقاضی در استان خواست در سایت طرح کتاب ثبت‌نام کنند.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حسین ابراهیمیان افزود: اجرای طرح حمایتی پائیزه کتاب با ۲۰ درصد یارانه خرید در آینده‌ای نزدیک و به‌مدت هشت روز همزمان با سراسر کشور در گیلان اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: حداکثر یارانه اختصاصی هر کتابفروشی، میزان و درصد مشارکت کتابفروشی‌ها در تخصیص یارانه بر اساس اعتبار کلی طرح تعیین و قبل از شروع آن اعلام خواهد شد.

ابراهیمیان ادامه داد: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول این طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند، در این طرح قرار نمی‌گیرند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: ارائه تخفیف در این طرح فقط شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را در بر نمی‌گیرد.

وی گفت: کتابفروشی‌های مشارکت کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.

ابراهیمیان با تأکید بر اینکه زمان ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای شرکت در طرح پائیزه کتاب امسال از پنجم لغایت پانزدهم آبان‌ماه امسال و از طریق سایت طرح کتاب به آدرس http://tarh.ketab.ir است، تصریح کرد: کتابفروشی‌هایی که در طرح‌های قبلی شرکت کرده‌اند، نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود، شرایط شرکت در طرح را تأیید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش نمایند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان با بیان اینکه ۱۷۰ کتابفروشی در استان فعال است، یادآور شد: سال گذشته ۲۰ کتابفروشی گیلان مجری طرح پائیزه کتاب بودند که بر اساس میزان فروش کتاب، رتبه ششم و بر اساس تعداد فروش، رتبه هفتم کشور را از آن خود کردند.

  • منبع خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان