پیش بینی افزایش عملکرد محصول در شالیزارهای گیلان
پیش بینی افزایش عملکرد محصول در شالیزارهای گیلان
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امید می رود امسال شاهد افزایش عملکرد محصول در شالیزارها باشیم.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – صالح محمدی رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عصر یکشنبه  ۵ تیر ۱۴۰۱ در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: نشاء برنج در همه شالیزارهای گیلان انجام شده و مبارزه با علف هرز هم در ۹۶ درصد از این شالیزارها به اتمام رسیده است.

وی افزود: ۶۵ درصد شالیزارهای گیلان از مرحله پنجه زنی عبور کرده اند و به مرحله زایشی نزدیک شده اند و بنابراین دیگر نیازی به آبیاری غرقابی شالیزارها نیست. از این پس آبیاری به صورت تناوبی و زهکشی های نیم فصل انجام خواهد شد.

محمدی ادامه داد: به کشاورزانی که هنوز وجین را انجام نداده اند توصیه داریم حتما وجین را انجام دهند و کود پتاس هم استفاده کنند.

وی با تاکید بر پایش و مدیریت مزرعه از سوی کشاورزان خاطرنشان کرد: مدیریت مزرعه در مبارزه با کرم ساقه خوار برنج و همچنین بیماری بلاست لازم است. البته بروز بلاست با توجه به گرمای هوایی که در پیش داریم احتمال کمی دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه برای مقابله با کم آبی از چاه ها و ایستگاه های پمپاژ نیز بهره گرفته ایم، تصریح کرد: هر روز به کشاورزان توصیه داریم که تا ۱۰ تیرماه برای بیمه چای و برنج اقدام کنند.

محمدی تصریح کرد: شالیزارهای استان وضعیت خوبی دارند و فصل زراعی به خوبی در حال سپری شدن است. امید می رود امسال شاهد افزایش عملکرد محصول در شالیزارها باشیم.

 

  • منبع خبر : ایسنا