پلمب ۱۴ واحد صنفی به علت تمرد از اجرای محدودیت های کرونایی
پلمب ۱۴ واحد صنفی به علت تمرد از اجرای محدودیت های کرونایی
فرماندار رشت از پلمب ۱۴ واحد صنفی و اخطار کتبی به ۸۱۲ واحد صنفی در راستای اعمال محدودیت های کرونایی خبر داد.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ مهندس علی فتح اللهی در گفت و گو با جمعی از خبرنگاران، اظهار داشت: با اجرای طرح محدودیت کرونا برای تمام مشاغل به غیر از گروه اول “در مراکز استان ها”، ۱۰ تیم بازرسی متشکل از بازرسان فرمانداری، شبکه بهداشت، تعزیرات، اصناف و نیروی انتظامی شهرستان رشت به تعداد ۱۰۰ نفر هر روز از ساعت ۱۸ در راستای نظارت بر اجرای طرح فعال هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۳۴ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی “تذکر لسانی” توسط تیم های بازرسی در رشت به عنوان مرکز استان گیلان انجام گرفت، افزود : در مرحله دوم ۸۱۲ مورد تذکر کتبی انجام شده است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا، خاطر نشان کرد: بازرسی ها هر روز از ساعت ۱۸ به بعد از سوی تیم های بازرسی در سطح شهر رشت انجام می شود ضمن اینکه از اول آذرماه محدودیت های جدیدی اعمال می شود بازرسان منطبق با همان محدودیت ها به فعالیت خود ادامه می دهند.

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت تمام مشاغل به غیر از گروه‌ اول از بیستم آبان به مدت یک ماه از ساعت ۱۸  ممنوع است.

 مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و  فروش غیرمواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.

گروه چهارم نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.