پرداخت تسهیلات به ۵۲ نفر از افراد تحت پوشش طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار
پرداخت تسهیلات به ۵۲ نفر از افراد تحت پوشش طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار
مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان گفت: از ۱۱۹ فقره ارائه تسهیلات کم بهره در استان، حدود ۴۴ درصد این تسهیلات به ۵۲نفر از زنان سرپرست خانوار فعال در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار اختصاص یافت.

زهرا یعقوب نژاد، با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار؛ با رویکرد کسب و کارهای نوین در گیلان اظهار کرد: حمایت، پشتیبانی و ارتقای معیشت و اقتصاد خانواده ها از طریق توسعه مشاغل خانگی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با کارفرمایی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و مجری گری جهاددانشگاهی به عنوان یکی از پروژههای برتر اجرا شد، گفت:  این طرح با مشارکت دستگاههای اجرایی بعنوان یک پروژه برتر در راستای هم افزایی بین بخشی با حمایت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در سطح استان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار؛ با رویکرد کسب و کارهای نوین در گیلان یکی از مهمترین اهداف و اولویت ها در حوزه زنان سرپرست خانوار در دولت دوازدهم بود، گفت: امور بانوان استانداری گیلان ۱۵ طرح مشترک با دستگاه های اجرایی استان طی دو سال گذشته پیاده سازی کرده است، که می توان به جرات گفت طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار یکی از موفق ترین طرح ها و از ابتدا تا پایان، نتیجه محور بوده است.

یعقوب نژاد با بیان اینکه در طرح مذکور ۲۷۰ بانوی گیلانی توانمند شدند یادآور شد: زنان توانمند علاوه بر خانواده، زمینه بهبود و اصلاح جامعه را مهیا می کنند به همین دلیل یکی از ارکان های موثر در بعد کلان جامعه محسوب می شوند.

مدیرکل امور بانوان گیلان، شبکه ای کردن مشاغل و گروه بندی آنان، نیازسنجی و دسته بندی مهارت های زنان سرپرست خانوار، شناسایی پیشران ها و… را از اقدامات شاخص اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد: در این طرح به علاقه و تمایل افراد به عنوان یکی از مهمترین ارکان اجرای طرح توجه شد و در نهایت زمینه ایجاد انگیزه افراد محقق شد.

یعقوب نژاد با بیان اینکه ارائه تسهیلات به زنان سرپرست خانوار در کنار آموزش از ضرورت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: از ۱۱۹ فقره ارائه تسهیلات کم بهره در استان، حدود ۴۴ درصد این تسهیلات به ۵۲ نفر از زنان سرپرست خانوار فعال در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در گیلان اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: باور داریم که نه تنها اموزش، تسهیل گری و… در اجرای این طرح مهم است، بلکه معتقدیم حمایت و ارائه تسهیلات به عنوان یکی از حلقه های مهم در تحقق اهداف این طرح باید دیده شود.

یعقوب نژاد با بیان اینکه براساس امارها ۷۶درصد مشاغل خانگی از سال ۹۶ تا ۹۹ توسط زنان ایجاد شده است، گفت: نسبت زنان سرپرست خانوار به مردان طی سال ۹۸ در کل کشور ۱۳،۷ درصد بود، اما پس از شیوع و همه گیری کرونا این امارها افزایش یافت و در گیلان نسبت زنان سرپرست خانوار به مردان ۲۰،۱ درصد است که این میزان از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل امور بانوان گیلان با بیان اینکه با گسترش شیوع کرونا طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار متوقف نشد، افزود: برگزاری وبینارهای آموزشی، نشست مجازی با عوامل تاثیرگذار طرح توانمندسازی زنان خانوار، معرفی کارآفرینان برتر، و… از برنامه های مهم اجرا شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا