پرداخت بیش از ۲۲۵۰ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران گیلانی
پرداخت بیش از ۲۲۵۰ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران گیلانی
ماهانه 24 میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت و بیش از 350 میلیارد تومان انواع مستمری از طریق تامین اجتماعی گیلان در بخش بیمه ای هزینه می گردد .

به گزارش رشتستان علی حسین نژاد مدیرکل سازمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲۰ هزار بیمه شده اصلی و افزون بر ۱۳۸ هزار نفر مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان قرار دارند اظهار داشت : در نیمه نخست سالجاری بمنظور ارائه تعهدات به این گروهها ، ماهانه بیش از ۲۴ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت شامل ۱۶ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری و ۸ میلیارد تومان انواع غرامت دستمزد و کمک هزینه و … و بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان مستمری های بازنشستگی ، بازماندگان و ازکارافتادگی پرداخت شده است که در شش ماهه سپری شده از سال بیانگر رقمی بیش از ۲۲۵۰ میلیارد تومان میباشد .

ایشان با اشاره به افزایش ۴۵۰۰ مستمری بگیر در شش ماهه اول سال از رشد ۳/۵ درصدی این گروه خبر داده و خاطر نشان ساخت مبلغ پرداختی در این بخش بعنوان عمده ترین تعهد سازمانی نیز با رشدی معادل ۳۰ درصد از ۲۷۰ میلیارد تومان در هر ماه به حدود ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اظهار داشت : ۵۹ درصد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش با جمعیتی در حدود ۲۴۶ هزار نفر را بیمه شدگان اجباری مشمول قانون کار تشکیل میدهند و گروه مشاغل آزاد با حدود ۷۳ هزار نفر نیز ۱۷ درصد از افراد این جامعه را دربرمیگیرد .

علی حسین نژاد با اشاره به اینکه رانندگان و کارگران ساختمانی با ۵۹ هزار بیمه شده ۱۴ درصد از جمعیت هدف از بیمه شدگان اصلی را شامل میگردند افزود : یک میلیون و دویست و چهل و یک هزار نفر از جمعیت استان گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند .

شایان ذکر است ارقام اعلام شده بغیر از تعهدات بخش درمان می باشند.