پرداخت افزون بر ۲ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به کانون‌های برتر گیلان در رویداد فهما
پرداخت افزون بر ۲ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به کانون‌های برتر گیلان در رویداد فهما
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از اهدای بیش از ۲ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به ۴۷ کانون برتر مساجد استان در رویداد ملی فهما خبر داد.

به گزارش رشتستان ،حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد با بیان اینکه ۴۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد گیلان در رویداد ملی فهما به عنوان کانون‌های برتر استان معرفی شدند اظهار کرد: در راستای حمایت از این کانون‌ها ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال (۲۸۰ میلیون تومان) وام قرض‌الحسنه بدان‌ها اختصاص می‌یابد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه مبلغ این وام برای کانون‌ها متغیر و بین ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال است اذعان کرد: این وام ویژه مسئولان کانون‌های برتر گیلان در فهما است.

وی، اهدای مبلغ نقدی ۶۷۴ میلیون ریالی به کانون‌های برتر را از دیگر حمایت‌های انجام شده در این راستا دانست و تصریح کرد: همچنین اهدای ۱۷۰ کارتن کتاب به مبلغ ۵۹۰ میلیون ریال به‌منظور تقویت فرهنگ کتابخوانی به کانون‌های برتر فهما از دیگر اقدامات است.

رضوانی‌نژاد افزود: در مجموع از ابتدای سال جاری افزون بر چهار میلیارد ریال کتاب‎ و وام قرض الحسنه به کانون‌های برتر (بالای ۱۰ هزار امتیاز) اختصاص یافته است.

وی با اشاره به امتیاز کسب شده توسط سایر کانون‌های مساجد استان اذعان کرد: اکثریت کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد استان در رویداد فهما افزون بر پنج هزار امتیاز کسب کرده‌اند که تخصیص هدایای نقدی برای کانون‎های بین هشت تا ۱۰ هزار امتیاز نیز در دست پیگیری است.

رضوانی‌نژاد، ثبت فعالیت‌های کانون و اطلاعات اعضای کانون در سامانه بچه‌های مسجد را از مولفه‌های اصلی کسب امتیاز در رویداد فهما عنوان کرد و بیان داشت: این فعالیت‌ها در هشت موضوع و ۱۸ عرصه است که سال گذشته کانون‌های مساجد استان موفق به کسب بیش از هفت میلیون و ۶۰۰ هزار امتیاز شدند.

وی با بیان اینکه انتخاب دومین دوره رویداد پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران نیز با سه شبستان و ۱۲ رواق تعریف شده و نزدیک به ۹۰ درصد شاخص‌ها شناسایی و انتخاب می‌شود، خاطرنشان ساخت: فهمای سال ۹۹ با عنوان «ایران قوی» از هفته دفاع مقدس شروع شده که کانون‎ها می‌توانند تا دهه فجر نسبت به ثبت فعالیت‌ها و اخذ امتیاز اقدام کنند.