واکسن های موجود ایمنی بدن را در مقابل کرونا افزایش می دهند
واکسن های موجود ایمنی بدن را در مقابل کرونا افزایش می دهند
سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه کلیه واکسن های موجود بدون توجه به نوع آنها سیستم ایمنی فرد را تحریک می کند، گفت: واکسن ایمنی بدن فرد را در مقابل کرونا افزایش می دهد.

دکتر فردین مهرابیان، از واکسیناسیون ۸۸.۳ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال استان گیلان در نوبت اول خبر داد و اظهار کرد: ۵۳.۴ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان نیز نوبت دوم واکسن خود را دریافت کردند.

وی با اشاره به نقش موثر واکسیناسیون در مدیریت بیماری کرونا، افزود: علیرغم تاثیرخوب و غیر قابل انکار واکسن، هنوز عده‌ای در تزریق آن مردد هستند؛ این در حالی است که تزریق هر دو دوز واکسن در کنار رعایت  روتکل‌های بهداشتی دو راهکار عملی ایمن شدن در برابر کروناست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه کلیه واکسن های موجود بدون توجه به نوع آنها سیستم ایمنی فرد را تحریک می کند، گفت: واکسن ایمنی بدن فرد را در مقابل کرونا افزایش می دهد لذا افرادی که واکسینه می شوند در صورت ابتلا به کروناویروس نیز علائم خفیفی را بروز می دهند.

مهرابیان، تزریق واکسن را موجب کاهش شدت بیماری، زمان بستری و مرگ و میر در صورت ابتلا دانست و خاطرنشان کرد: آمارهای نشان می دهد که میزان ابتلا و بستری و مرگ و میر در افراد غیر واکسینه شده به شکل معناداری بالاتر است و لذا افرادی که واکسینه نشدند در فرصت باقی مانده اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ۹۳۵ مرکز واکسیناسیون در گیلان فعال است، یادآور شد: احتمال خیز ششم کرونا در استان وجود دارد، زیرا شمار مبتلایان و بستری‌شدگان روزانه کرونا در بیمارستان‌های استان در حال افزایش است و می‌طلبد مردم از عادی انگاری ها پرهیز کنند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۷۴ بیمار جدید کرونایی طی روز گذشته خبر داد و بیان کرد: تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیماررستان های گیلان ۳۱۲ نفر است که ۶۹ نفر نیازمند مراقبت های ویژه و ۷۰ نفر بدحال هستند.

  • منبع خبر : ایسنا