همکاری آموزشی-تحقیقاتی دانشگاه‌های گیلان و علوم پزشکی توسعه می‌یابد
همکاری آموزشی-تحقیقاتی دانشگاه‌های گیلان و علوم پزشکی توسعه می‌یابد
در نشست مشترک رؤسای دو دانشگاه گیلان و علوم پزشکی بر توسعه همکاری آموزشی و تحقیقاتی دو دانشگاه‌ها تأکید شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وبدا)؛ دکتر فرید نجفی – رئیس دانشگاه گیلان به همراهی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌محمد عباسی- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان ظهر روز یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ با حضور در دفتر ریاست دانشگاه با دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار کرد.
دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تأکید بر توسعه مشارکت در بین دانشگاه‌ها، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تدوین برنامه‌های تحقیقاتی و کاربردی همکاری جدیدی را با دانشگاه گیلان آغاز خواهد کرد.
وی با اشاره به رشد ارتباطات و لزوم توسعه روابط اجتماعی در دانشگاه‌ها، افزود: سواد رسانه و تقویت ارتباط استاد با دانشجو باید بیشتر در دانشگاه‌ها موردتوجه قرار بگیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر ضرورت توسعه فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی در بین دو دانشگاه نظیر راه‌اندازی رشته‌های بین‌رشته‌ای و به‌کارگیری تحقیقات کاربردی در تولید محصول و ایجاد اشتغال در راستای آن تأکید کرد.
دکتر فرید نجفی – رئیس دانشگاه گیلان نیز در این نشست ضمن تبریک انتصاب دکتر آشوبی به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمادگی این دانشگاه برای توسعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی خبر داد.
وی با اشاره به همکاری مشترک دانشگاه گیلان با دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: خوشبختانه آمادگی خوبی از سوی اعضای هیئت‌علمی دو دانشگاه برای همکاری‌های تحقیقاتی، فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان وجود دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌محمد عباسی- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان نیز در این نشست بر لزوم نهادینه‌شدن فرهنگ جهاد تبیین در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: خدمات بسیار زیادی در حوزه سلامت انجام‌شده و باید این حجم از خدمات در جامعه تبیین شود.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان