هشدار مدیریت بحران گیلان برای مقابله با حوادث ناشی از بارش باران
هشدار مدیریت بحران گیلان برای مقابله با حوادث ناشی از بارش باران
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان براساس اعلام هواشناسی مبنی بر کاهش دما و تشدید بارش ها، به فرمانداران و مدیران دستگاه های مربوطه برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی هشدار داد.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ امیر مرادی در گفت‌وگویی با اشاره پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر نفوذ امواج ناپایدار سطح میانی جو به منطقه افزود: براین اساس شرایط برای کاهش محسوس دما، افزایش ابر، وزش باد (گاهی شدید) و در برخی نقاط رگبار و بارش باران و رعد و برق (بعضی نقاط شدید) و احتمال تگرگ مهیاست.

وی ادامه داد: به منظور به منظور مقابله با آب گرفتگی منطقه ای، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی جاده ها و کاهش دید، احتمال خسارت به سازه های سبک، احتمال لغزش و رانش زمین و اصابت صاعقه یا هرگونه حادثه احتمالی دیگر به دستگاه ها و فرمانداری ها تأکید شده تا آمادگی کامل را داشته باشند و اقدامات لازم را معمول دارند.

مدیرکل هواشناسی گیلان نیز در گفت و گویی، آسمان امروز استان را ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید) احتمال رعد و برق، اواخر وقت کاهش ابر عنوان کرد و گفت: برای فردا (سه شنبه) آسمان گیلان صاف تا قسمتی ابری، افزایش نسبی دما، احتمال مه، گاهی افزایش ابر و وزش باد خواهد بود.

دادرس خاطرنشان کرد: مجددا از روز سه شنبه با نفوذ سامانه ناپایدار، افزایش ابر، کاهش نسبی دما، وزش باد، بارندگی و رعد و برق تا پایان هفته پیش بینی می شود.

  • منبع خبر : استانداری گیلان