هزینه ۹۰۰ میلیونی اوقاف فومن در امور عمرانی و اجرای نیات واقفان
هزینه ۹۰۰ میلیونی اوقاف فومن در امور عمرانی و اجرای نیات واقفان
رئیس اداره اوقاف فومن گفت: در یک سال گذشته در انجام امور عمرانی، اجرای نیات واقفان و کمک به نیازمندان بیش از ۹۰۰ میلیون تومان در شهرستان فومن هزینه شده است

حجت الاسلام حسین زارع در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در ترویج فرهنگ وقف خبرنگاران نقش مؤثری ایفا می‌کند، اظهار کرد: سازمان اوقاف از سازمان‌های تحقق محور است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۹۰۴ میلیون تومان در زمینه کمک به نیازمند و اجرای نیات موقوفات هزینه شده است، افزود: در این مدت ۹ سند مالکیت نیز برای بقاع متبرکه و مساجد در سطح شهرستان فومن اخذ شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فومن در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فعالیت بقاع متبرکه و امامزادگان و مساجد شهرستان، گفت: بیش از هشت هزار و ۵۰۰ عدد ماسک در تولید و توزیع شده است.

وی به توزیع هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی در میان نیازمندان شهرستان فومن اشاره و تصریح کرد: ۳۵ بسته آموزشی نیز در میان دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند فومنی توزیع شده است.

حجت الاسلام زارع با بیان اینکه شهرستان فومن دارای ۸۴ موقوفه است، گفت: از این تعداد پنج موقوفه غیر متصرفی و مابقی متصرفی هستند و هزار و ۲۰۰ مستأجر نیز در موقوفات شهرستان فومن کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی موقوفات دارای درآمد و برخی دیگر به دلایلی کم درآمد و یا فاقد درآمد هستند، افزود: ۳۴ بقعه متبرکه و ۱۸۰ مسجد در شهرستان فومن وجود دارد.