میانگین بارش ۶۷ میلی متری در استان گیلان
میانگین بارش ۶۷ میلی متری در استان گیلان
مهندس خرّمی با اعلام این خبر از ورود سامانه بارشی جدید بر اساس پیش بینی هواشناسی در اواسط هفته جاری خبر داد.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت : با توجه به پیش بینی هواشناسی از اواسط هفته جاری در روز سه شنبه شاهد ورود سامانه بارشی جدید خواهیم بود .

وی افزود :  بیشترین بارش طی ۷۲ ساعت گذشته از ساعت ۱۸ عصر روز سه شنبه ۲۰ آبانماه   لغایت ۱۸ عصر روز جمعه  ۲۳ آبانماه مربوط به  غرب ، شرق  و مرکز استان بوده و تشریح کرد ؛  در ایستگاه  رضوانشهر  با بارش ۱۷۷ میلی متر با متوسط بلند مدت ۱۳ درصد و سپس  آب ویار پره سر  با بارش ۱۲۱میلی متر با متوسط بلند مدت ۸ درصدی را شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان متوسط  بارش ۷۲ ساعته استان را حدود ۶۷ میلی متر عنوان و اظهار داشت : بارش ها در دشت و کوهپایه های غرب و شرق و مرکزاستان و ارتفاعات کرگانرود ، دیلمان و رودبار شدت زیادی داشته و در برخی ارتفاعات بالای ۲۰۰۰ متر بارش ها بصورت برف بوده است .  البته  پیوسته نبودن ریزش ها باعث کاهش جریان برخی رودخانه ها ی منتهی به این مناطق گشته است .

مهندس خرّمی در خصوص وضعیت سیلابی بودن رودخانه های استان اعلام داشت : در حال حاضر جریان رودخانه های مرکزی و شرق استان  کاهش پیدا کرده و در غرب استان  حجم آب رودخانه ها در حال پایین آمدن باشدت کمتری هستند و بارش ها نیز در کل استان کاهش و در برخی مناطق قطع شده است .

وی در پایان تاکید نمود : با توجه به پیش بینی و هشدار هواشناسی مبنی بر بارش های جوی از روز سه شنبه ۲۷ آبانماه تا پایان هفته جاری، به منظور جلوگیری از هر گونه حادثه و خسارت، اشخاص حقیقی و حقوقی موارد احتیاط و ایمنی را رعایت نموده و از ورود و استقرار در حریم و بستر رودخانه ها، کانالها، و تأسیسات آبی استان اکیداً خودداری نمایند.

  • منبع خبر : شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان