مصرف آب شرب در گیلان بیشتر از میانگین کشوری
مصرف آب شرب در گیلان بیشتر از میانگین کشوری
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: سرانه مصرف آب شرب در گیلان بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – مازیار علیپور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در خصوص ارتقای تصفیه آب آشامیدنی در گیلان اظهار کرد: فاز دوم بزرگترین تصفیه خانه آب گیلان در سنگر از توابع شهررستان رشت راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر رشت در آستارا نیز ارتقای تصفیه خانه این شهرستان را در درست داریم، افزود: تصفیه خانه شهرستان رودسر در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

علیپور در گفت و گوی ویژه خبری در خصوص بهبود وضعیت فاضلاب استان گفت: در ۱۱ شهرستان به صورت عملیاتی در حال کار کردن هستیم.

وی با بیان اینکه ۲۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا کارها در بخش فاضلاب استان به مراحل مطلوبی برسد، تصریح کرد: از آنجاییکه که اعتبار سالیانه کمتر از این میزان اعتبار است مقرر شد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تفاهم نامه ای امضا کنیم و علاوه بر رشت، در  چهار شهرستان؛  فومن، سیاهکل، لاهیجان و  رودسر نیز تفاهم نامه جدیدی با این قرارگاه ببندیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در خصوص میزان سرانه مصرف آب آشامیدنی در گیلان،اضافه کرد: سرانه مصرف آب آشامیدنی در گیلان بیشتر از میانگین کشوری است.

علیپور با تاکید بر محدودیت منابع آب سالم و با کیفیت در گیلان، بیان کرد: به دلیل کیفیت پایین آب های زیر زمینی در استان باید از آب های سطحی و تصفیه خانه ها برای تامین آب شرب مردم استفاده شود که با توجه به این محدودیت، هم استانی های عزیز توجه ویژه ای به مدیریت مصرف و استفاده درست از آب داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت حمایت هایی را برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته است، اظهار کرد: افرادی که زیر الگوی مصرف (۱۳ مترمکعب در یکماه) استفاده کنند هیچ گونه افزایشی بر روی آب بهاء نخواهند داشت و قبوض آنان همانند دوره های گذشته محاسبه می شود.

علیپور تصریح کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که در یکماه زیر پنج متر مکعب مصرف کنند هزینه آب بهای آنان صفر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای تولید هر مترمکعب آب ۲۱۰۰ تومان هزینه می شود، خاطرنشان کرد: مبلغی که مشترک برای هر مترمکعب آب پرداخت می کند برابر با ۸۰۰ تومان است.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش مصرف آب گفت: صرفه جویی در مصرف آب به معنای کمتر مصرف کردن نیست. بلکه مردم باید آب را درست مصرف کنند تا همه بتوانند از این نعمت الهی بهره مند شوند.

  • منبع خبر : ایسنا