مرکز تحقیقات سرطان گوارش در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود
مرکز تحقیقات سرطان گوارش در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات سرطان گوارش در استان گیلان آمادگی داریم.

به گزارش رشتستان ، حمید رضا طیبی امروز در دیدار با استاندار گیلان با اعلام آمادگی جهت راه‌اندازی مرکز تحقیقات و درمانی سرطان گوارش در گیلان و منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: واحدهای استانی جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های بومی، فعالیت‌های تخصصی را به‌صورت هدفمند دنبال می‌کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با تاکید بر مرجع بودن جهاد دانشگاهی گیلان و پژوهشکده محیط زیست در حوزه پسماند گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت ساخت زباله‌سوز را دارد و علاوه بر این می‌توانیم کوره زباله‌سوز را نیز تولید کنیم.

وی پساب‌های صنعتی را یکی از مشکلات بزرگ در حوزه محیط زیست عنوان کرد و ابراز داشت: در حوزه تصفیه پساب‌های صنعتی و نمک زدایی اقدامات تخصصی انجام شده و پژوهشگران توانستند آب و آب نمک موجود را برای استفاده در صنایع و کشاورزی مناسب کنند.

طیبی محصول استراتژیک چای را مورد اشاره قرار داد و بر افزایش کیفیت آن تاکید کرد و گفت: فعالیت‌هایی جهت افزایش کیفیت و بهره‌وری محصول استراتژیک چای انجام شده و آمادگی داریم که برای انجام کار مشترک در این حوزه با مسئولان استان گیلان همکاری کنیم.

استاندار گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات موثر جهاد دانشگاهی در ۴۰ سال اخیر اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در افزایش خودکفایی ملی نقش تاثیرگذاری دارد و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در این سازمان می‌تواند مشکلات کشور به‌ویژه استان گیلان را حل کند.

ارسلان زارع با اشاره به سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشورهای پیشرفته و تولید ارزش افزوده بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در دوران شیوع کرونا با مدیریت برنامه‌های مقابله‌ای با بیماری نقش فعال و اثرگذاری ایفا کردند.

وی با تاکید بر استمرار فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پسماند، تالاب انزلی ، چای و برنج تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در اجرای پروژه‌های مربوط به حوزه پسماند استان‌های شمالی نقش خوبی ایفا کند و اعتبارات خوبی نیز برای این بخش درنظر گرفته شده است.

استاندار گیلان با تاکید بر تعامل جهاد دانشگاهی با پارک علم و فناوری گیلان جهت ارتقاء بهره‌وری محصول چای عنوان کرد: استان گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر و ارتباط با کشورهای همسایه می‌تواند در زمینه فعالیت‌های دانش بنیان بیش از پیش فعالیت کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم