مراسم گرامیداشت هفتاد سال خدمات دکتر محمدصادق پیروز در لاهیجان برگزار شد
مراسم گرامیداشت هفتاد سال خدمات دکتر محمدصادق پیروز در لاهیجان برگزار شد
آیین گرامیداشت هفتاد سال خدمات دکتر محمدصادق پیروز درسالن نظام پزشکی لاهیجان باحضور نماینده این شهر و مسوولان سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا):این مراسم توسط سازمان نظام پزشکی لاهیجان و سیاهکل با همکاری شهرداری ،  شورای اسلامی شهر ، دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از اعضای انجمن‌ چشم پزشکی با حضور نماینده‌ی این شهرستان‌ در مجلس شورای اسلامی  ، معاونین و مدیران و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  فرماندار شهرستان لاهیجان،  اعضای هیئت مدیره‌ی نظام پزشکی و جمعی از پزشکان در سالن زنده یاد دکتر علیرضا وارسته نظام پزشکی لاهیجان برگزار شد.
دکتر محمدصادق پیروز از حضور همه‌ی شرکت‌کنندگان در این مراسم قدردانی کرد و افزود: افتخار دارد که برای شهر خود، لاهیجان، قدم‌های کوچکی برداشته است.

دکتر مهرابیان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به توانمندی بالای علمی این شخصیت برجسته‌ی گیلانی اظهار کرد: دکتر پیروز از آن دسته سرمایه‌های انسانی است که شفقت، سخاوتمندی، انسان‌دوستی و درستکاری را در طی عمر پربرکت خود نشان داده‌اند. طبق فرمایش پیامبر اسلام (ص) که فرموده‌اند: در میان صدقه‌هایی که مردم می‌دهند، هیچ صدقه‌ای ارزنده‌تر از یاد دادن علم و دانش نیست، ایشان نیز بیش از هفتاد سال است که با بهره‌گیری از دانش خود در کنار درمان، صدها پزشک متخصص و فوق تخصص و نیروی انسانی کارآمد را برای درمان بیماران تربیت نموده که نعمت سلامتی را برای افراد زیادی به ارمغان می‌آورند.

دکتر مهرابیان خاطرنشان کرد: بخشنده بودن، سخاوتمند بودن و خیر بودن، بیش از آنکه نیازمند توانایی مالی باشد، قلبی بزرگ می‌خواهد. اهدای بیش از ۱۸هزارو ۶۰۰ مترمربع زمین برای احداث بیمارستان، درمانگاه، مدرسه، اهدای آپارتمان برای آسایشگاه معلولین و سالمندان لاهیجان از آثار عام‌المنفعه و نمونه‌هایی به یاد ماندنی از قلب وسیع این استاد مهربان می‌باشد. فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی ایشان، درس انسانیت را به همگان آموخت و راهنما و الهام‌بخش انسان‌های زیادی برای ساخت آینده‌ی خویش خواهد بود.

وی ضمن تقدیر از زحمات و فعالیت‌های انسان‌ دوستانه‌ی این استاد بزرگ، افزود: به پاس خدمات این پزشک نیکوکار لاهیجی، به زودی سردیس استاد دکتر محمدصادق پیروز بدستور ریاست دانشگاه در محوطه‌ی بیمارستان پیروز لاهیجان طی مراسمی با حضور مقامات و مسئولان پرده‌برداری خواهد شد.
در این مراسم جمعی از پزشکان مشهور چشم پزشکی استان و کشور و رییس نظام پزشکی لاهیجان و سیاهکل در تمجید از خدمات ایشان به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان مراسم از طرف شهرداری و انجمن چشم پزشکان گیلان ، با اهداء لوح سپاس و تندیس از خدمات شایسته‌ی دکتر پیروز تقدیر به عمل آوردند.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان