فعالان فرهنگ و هنر گیلان برای دریافت هنر کارت اقدام کنند
فعالان فرهنگ و هنر گیلان برای دریافت هنر کارت اقدام کنند
مسئول صندوق اعتباری هنر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: فعالان فرهنگ و هنر استان که برای آنان هنر کارت صادر شده است فقط تا بیستم بهمن‌ماه فرصت دارند تا کارت صادر شده را دریافت و آن را فعال نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سجاد کوچک‌نژاد، صدور هنر کارت را اتفاق خوشایندی دانست که در زمان حاضر برای ۹۸ نفر از فعالان فرهنگ و هنر استان صادر شده اما به مرور برای دیگر اعضای تحت پوشش صادر خواهد شد.

وی گفت: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور ارائه تسهیلات رفاهی در قالب طرح‌های حمایتی از هنرمندان، اقدام به تهیه کارت الکترونیکی تحت عنوان «هنر کارت» کرده است.

مسئول صندوق اعتباری هنر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دو هزار و ۳۲۷ نفر عضو صندوق در استان هستند، افزود: افراد تحت پوشش با مراجعه به تارنمای این اداره‌کل (زیر این خبر) می‌توانند با اطمینان از عنوان نامشان با در دست داشتن مدارک شناسایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای دریافت هنر کارت خود اقدام نمایند.

کوچک‌نژاد با تأکید بر اینکه افرادی که هنر کارت برای آنان صادر شده است فقط تا بیستم بهمن‌ماه فرصت دارند تا کارت صادر شده را دریافت و آن را فعال نمایند، تصریح کرد: توزیع کارت از ساعت ۹ صبح تا ۲ بعداز ظهر روزهای اداری در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان (واقع در خیابان حافظ رشت) انجام شده و هنرکارت فقط به شخصی که کارت به نامش صادر شده تحویل می‌شود.

به گفته وی؛ کسانی که پیش از این (بر اساس اطلاعیه قبلی مبنی بر امکان دریافت کمک هزینه ۱۵ میلیون ریالی کرونا برای اهالی فرهنگ و هنر) از هنرکارت خود پول برداشت نکرده‌اند باید حتماً از طریق شعب بانک آینده در سراسر استان نسبت به احراز هویت خود اقدام نمایند، زیرا در غیر این‌صورت هنرکارتشان ابطال خواهد شد.

مسئول صندوق اعتباری هنر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: فعالان فرهنگ و هنر استان به‌محض دریافت کارت، برای فعال‌سازی آن باید شماره ۱۶ رقمی کارت خود را با همان شماره همراهی که ثبت‌نام کرده‌اند به سامانه ۵۰۰۰۲۸۱۹۰ ارسال نمایند.

کوچک‌نژاد ادامه داد: پس از گذشت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از ارسال شماره به سامانه یادشده، رمز فعال‌سازی ارسال می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه در صورت مفقود شدن هنرکارت، دو میلیون ریال برای صدور کارت جدید از صاحب کارت دریافت خواهد شد، افزود: روند دریافت مجدد هنرکارت نیز طولانی است.

 اسامی توزیع مرحله نخست هنر کارت اصحاب فرهنگ و هنر استان گیلان