علوی: طبق قانون غیبت‌های هر یک از اعضا در کمیسیون‌ها و یا صحن شورا پیگیری شود
علوی: طبق قانون غیبت‌های هر یک از اعضا در کمیسیون‌ها و یا صحن شورا پیگیری شود
افزایش ارزش قیمت منطقه ای معابر اصلی با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورا انجام شد
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای شهر رشت سید امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت پیرامون مباحثی که در فضای مجازی در قالب فیلمی که از صحن شورا منتشر شده اظهار کرد: به نظر بنده بخش غالب آن شیطنت‌آمیز بود اگر خدای‌نکرده بحث تشویش اذهان عمومی را همراه داشته باشد حتی می‌تواند جرم تلقی شود، بحث دیگر در خصوص تصویری بود که از صحن شورا منتشر شد و موضوع آن افزایش قیمت ارزش منطقه‌ای بود.
وی ادامه دادند: در جلسه روز گذشته کمیسیون عمران جهت بررسی طرح افزایش ارزش‌های منطقه‌ای هر دو معاون محترم شهرسازی و معاون محترم مالی، اقتصادی شهرداری رشت حضور داشتند و حسب بحث‌هایی که پیرامون این موضوع مطرح‌شده بود، مجدد توضیحاتی ایراد کردند
علوی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ غیر از سال گذشته که به ریاست آقای رمضانپور به‌عنوان رئیس محترم کمیسیون عمران گذشت؛ قیمت ۲۰ بلوک شهری متناسب‌سازی شد، دیگر ما افزایشی را در ارزش منطقه‌ای نداشتیم و امسال بنا به پیشنهاد شهرداری این موضوع صورت پذیرفت، ولی از درون شورا این‌طور عنوان‌شده که شورا علیه مردم شهر قیام کرده که کذب محض است و بهتر است که شهرداری هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و پاسخ مناسبی را منتشر کند
سید امیرحسین علوی همچنین با بیان اینکه ۴۰ درصد افزایش در ارزش قیمت منطقه‌ای خیابان‌های اصلی شهر با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورا انجام‌شده است، گفت: ابتدا پیشنهاد شهرداری ۴۷% بود که با تصویب شورا با ۴۰% موافقت گردید این عدد برای خیابان‌های فرعی ۲۵% است، پس اصل موضوع که کل خیابان‌ها و مخصوصاً خیابان‌های فرعی و مناطق ضعیف شهر دچار افزایش شدند، کذب محض است. در خیابان‌های فرعی هم‌بستگی به مناطق دارد و قیمت‌ها متفاوت است و درواقع میانگین است
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت، اذعان داشت: اینکه در شورای شهر یکی از اعضاء محترم شورا این موضوع را مطرح کند که کمیسیون‌ها رویکرد کاسب‌کارانه دارند. هر کمیسیون پنج عضو دارد. اگر این‌چنین تلقی صورت گیرد یا چنین گمانی از یکی از اعضاء محترم مطرح شود یعنی ما عملاً کارکردها و عملکردها را زیر سؤال می‌بریم. اینکه من تأکید می‌کنم شورا به این دلیل است که در شورا هیچ موضوعی شخصی نیست و منافع عامه مردم مطرح است.
وی افزود، ۱۸۰ مترمربع در مناطق ضعیف نشین شهر معافیت عوارض دارد. ۱۸۰ متر یعنی دو واحد ۹۰ متری، یعنی از میانگین سرانه‌هایی که در معماری و شهرسازی برای هر فرد در نظر گرفتند هم بیشتر است و این اتفاقی بود که امسال شورای شهر برای مردم ضعیف نشین مصوب کرد که کار بزرگی بود.
علوی اضافه کرد: پیشنهادی که توسط بنده ارائه شده این بود که برای واحدهای نسقی شهرداری و نظام‌مهندسی تعرفه خود را کاهش دهند که مردم را جهت دریافت و اخذ پروانه ساخت ترغیب کنند، این‌ها کارهای بزرگی بود که شورای اسلامی شهر انجام داد.
امیرحسین علوی در انتها خطاب به رئیس محترم شورا عنوان داشتند: از ریاست محترم شورا خواهشی دارم اینکه نخست؛ طبق قانون ۶ جلسه غیبت متوالی و ۱۲ جلسه غیبت غیر متوالی هر یک از اعضا باید به جهت سلب عضویت در کمیسیون‌های مربوطه یا در صحن شورای شهر بررسی شود. چنانچه احدی دو ماه متوالی در کمیسیون‌های مربوطه یا در صحن شورا حضور نداشته باشد با توجه به لیست ورود و خروج و حضوروغیاب اعضا در جلسات موضوع باید با شفافیت پیگیری گردد.
خواهش مؤکد دیگر بنده این است در خصوص موضوعات مرتبط با شورای شهر رشت و مدیریت شهری که سبب تشویش اذهان عمومی می‌شود، ریاست محترم شورا و روابط عمومی شورا پاسخ مناسب و در خور ارائه کنند.