طرح «تلاوت نور» در ۷۸۰ کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان برگزار می‌شود.
طرح «تلاوت نور» در ۷۸۰ کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان برگزار می‌شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از برگزاری طرح «تلاوت نور» در ۷۸۰ کانون مساجد استان خبر داد.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد با اشاره به برگزاری فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، گفت: فعالیت‌های قرآنی مساجد با شیوع کرونا ویروس، با استفاده از فضای مجازی و یا با جمعیت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان طرح تلاوت نور را یکی از فعالیت‌های قرآنی کانون‌ها اعلام کرد و افزود: این طرح به‌صورت روزانه و با تلاوت یک صفحه از قرآن بین صلاتین در مساجد اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون طرح تلاوت نور در ۷۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان دایر است.

رضوانی‌نژاد به فعالیت ۵۱ خانه نور در مساجد استان اشاره و بیان کرد: این خانه‌ها به منظور گسترش فعالیت‌های قرآنی تشکیل شده و تمام فعالیتشان قرآن محور است.

وی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی را اولویت کانون‌های مساجد اعلام کرد و بیان داشت: تفسیر، جلسه آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن، تجوید، مفاهیم، حفظ و جلسه قرآنی برای کودکان و نونهالان از فعالیت‌های خانه‌های نور در مساجد استان است.

رضوانی‌نژاد، احیای کارکردهای فرهنگی مساجد برای مقابله با تهاجم فرهنگی بر اساس آموزه‌های قرآنی و روایات را از اهداف خانه‌های نور برشمرد و خاطرنشان ساخت: ارائه الگوی مسجد طراز قرآنی برای توانمندسازی کانون‌ها در امور قرآنی، مشارکت در سیاست‌گذاری، نظارت و اجرای برنامه‌های قرآنی استان و همسو کردن فعالیت‌های موازی قرآنی در سطح مساجد، شناسایی، برقراری ارتباط، همکاری و تعامل بیشتر با سایر کانون‌ها، عوامل داخلی مسجد، موسسات قرآنی، ادارات، نهادها و سازمان‌های قرآنی، تلاش با هدف تقویت فضای قرآنی و اخلاق دینی در مسجد، محله و خانواده‌ها از اهداف کلان خانه‌های نور است.