طرح تبدیل شبکه فرسوده سیمی به کابل خودنگهدار در بخش خشکبیجار
طرح تبدیل شبکه فرسوده سیمی به کابل خودنگهدار در بخش خشکبیجار
صرف 60 میلیارد ریال اعتبار در راستای افزایش ضریب پایداری شبكه های توزیع برق در بخش خشكبیجار شهرستان رشت.
طی آیینی با حضور مهندس جبار کوچکی نژاد عضو محترم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ، طرح تبدیل شبکه فرسوده سیمی به کابل خودنگهدار دربخش خشکبیجار شهرستان رشت با اعتباری معادل ۴۸۰۰ میلیون ریال اجرا شد.

محمد اسماعیل هنرمند مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در این مراسم با اشاره به اجرای طرح جهادی تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار گفت: از آغاز سال گذشته به منظور افزایش ضریب پایداری شبکه و تامین برق مشترکین در سطح استان گیلان اجرای طرح فوق با سرعت و جدیت در حال پیگیری می باشد .

وی افزود: درفاز اول اجرای این طرح ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده با صرف هزینه ۱۲۰میلیارد تومان به کابل خود نگهدار مجهز شد و در فاز دوم نیز ۱۰۰۰ کیلومتر دیگر با اعتبار۱۴۰ میلیارد تومان در گیلان آغاز شده است.

هنرمند اضافه کرد: امروز در روستای چپرپرد پائین بخش خشکبیجار با اعتباری معادل ۴۸۰۰ میلیون ریال، تبدیل ۳۲۰۰  متر شبکه سیمی مسی فرسوده به کابل خود نگهدار از فاز دوم اجرای این طرح آغاز شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده فاز اول اجرای طرح مذکور در بخش خشکبیجار شهرستان رشت گفت: در سال گذشته قریب به ۱۷ کیلومتر کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی بخش خشکبیجار  با اعتباری قریب به ۲۱ میلیارد ریال احداث شد و از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز تا کنون بیش از۲۴ کیلومتر دیگر شبکه فرسوده با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل ۳۶ میلیارد ریال جایگزین شده است .

وی در پایان، افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی و همچنین کاهش خطر آتش سوزی در مناطق مشجر و جلوگیری از تخریب محیط زیست و تسهیل در ارائه سرویس امن و مطمئن به مشترکین محترم را از مزایا و محاسن شبکه با کابل هادی روکشدار(خودنگهدار) دانست .

در ادامه مهندس جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شریف شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از کوشش های کلیه پرسنل و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان که علی‌رغم مشکلات و محدودیتهای اقتصادی موجود و همچنین شیوع ویروس کرونا و خطرات احتمالی و مشکلات مرتبط با این بیماری ،تمامی تلاش خود را در جهت ارائه خدمات مطلوب به هم استانی های عزیز به کار گرفته اند، خواستار تداوم روند خدمات رسانی مستمر و خالصانه به مردم شریف استان شد.

گفتنی است در این مراسم  مهندس سیروس هدایتی نژاد مدیر توزیع برق شهرستان رشت ، مهندس فرزین بهامین مدیر امور توزیع برق کوچصفهان ، مهندس فرهاد عنایتی سرپرست اداره توزیع برق خشکبیجار وجمعی دیگر از مسئولین محلی این بخش حضور داشتند.

  • منبع خبر : شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان