ضرورت تدوین برنامه زمان‌بندی منظم و اطلاع‌رسانی‌ دقیق در خصوص قطعی‌های احتمالی برق
ضرورت تدوین برنامه زمان‌بندی منظم و اطلاع‌رسانی‌ دقیق در خصوص قطعی‌های احتمالی برق
استاندار گیلان با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مشارکت مردم فهیم برای مصرف بهینه انرژی، گفت که لازمست در خصوص قطعی‌های احتمالی برق، برنامه زمان‌بندی منظمی تدوین و در این خصوص اطلاع رسانی دقیقی صورت گیرد.

 به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر روز (شنبه) در پایان نشست با نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به واسطه خشکسالی‌ سال گذشته که براساس‌ گزارش هواشناسی طی سه دهه اخیر بی‌سابقه بوده؛ تعدادی از سدهای کشور که بر آن‌ها توربین نیروگاه‌های تولید برق نصب بوده، از مدار، خارج و شاهد کاهش تولیدات برق‌آبی بوده ایم.

وی به افزایش شدید دما و مصرف برق در نیمه تیرماه جاری اشاره و با بیان اینکه هرساله در مردادماه با این افزایش مصرف مواجه می‌شدیم، گفت: البته فعالیت رمزارزها هم یکی از مؤلفه‌های ازدیاد مابه‌التفاوت میزان مصرف و تولید شد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه فاصله موجود میان تولید و مصرف ، خاموشی‌ها در مناطق مختلف کشور از جمله گیلان را به دنبال داشت، افزود: برای بررسی و هماهنگی مدیریت این موضوع، جلسات مختلفی از جمله نشست امروز با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شده است.

وی بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت مردم در جهت مصرف بهینه و صرفه‌جویی برق اشاره و خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب‌ها، شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای استان موظفند تا براساس جدول زمانبندی اعلامی، خاموشی‌ها را اعمال کنند.

وی افزود: تعطیلی برخی از صنایعی که طی سال‌های گذشته در شهریورماه برای تعمیرات و به‌روزرسانی، فعالیتی نمی کردند؛ در جهت بهبود وضعیت کنونی مصرف برق در نیمه دوم تیرماه انجام می‌شود.

دکتر زارع به پیش‌بینی های صورت گرفته مبنی بر پرباری مصرف طی دو تا سه هفته آینده اشاره و ابراز امیدواری کرد که با آسیب‌ها و خاموشی کمتر، از این شرایط عبور کنیم.

وی همراهی مردم فهیم و صرفه‌جویی در مصرف برق را در راستای کاهش خاموشی بخش های خانگی و صنایع بسیار اثرگذار دانست و گفت: مردم به پیام‌های اعلامی کارشناسان برق و انرژی از طریق صدا و سیمای مرکز گیلان و رسانه‌ها، توجه و با آنان همکاری کنند.

پیگیری حل مشکلات و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا در مرکز و شهرستان‌های مختلف استان برای دوره‌های میان مدت و بلندمدت، از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان عنوان کرد در جلسه امروز با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد آنها تبادل نظر شده است.

حجت‌الاسلام محمد صفری رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز به بررسی شرایط کشور و استان و انعکاس نگرانی مردم درخصوص خاموشی های برق در جلسه امروز اشاره کرد‌ و از برگزاری نشست با وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر برای پیگیری مطالبات در آینده ای نزدیک خبر داد.

همچنین در این جلسه احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار، محمدرضا احمدی‌سنگری و جبار کوچکی‌نژاد نمایندگان شهرستان رشت، پرویز محمدنژاد نماینده لنگرود، خلیل بهروزی‌فر نماینده فومن و شفت، غلامرضا مرحبا نماینده آستارا و رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با دستور جلسه امروز، موضوعاتی بیان داشتند.

در این جلسه؛ محمود قاسم‌نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان گزارش هایی از برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز آخرین وضعیت کنترل بیماری کووید ۱۹ در استان، ارائه و مدیران عامل شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق گیلان هم در ارتباط با مصرف برق، گزارش هایی بیان داشتند.