شرح مهمترین اقدامات تامین اجتماعی گیلان در شرایط کرونا
شرح مهمترین اقدامات تامین اجتماعی گیلان در شرایط کرونا
حسین نژاد:تمامی شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی با حداکثر ظرفیت و توان و حضور همکاران در چارچوب محدودیتهای ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در طول ماههای سپری شده از شیوع کرونا خدمت رسانی داشته اند.

به گزارش رشتستان به نقل از اداره کل تامین اجتماعی گیلان علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اعلام اینکه تشکیل ستاد زندگی با کرونا و اتخاذ تمهیدات ویژه برای تسهیل در امر خدمت رسانی به جامعه هدف از اولین راهکارهای سازمانی در اسفندماه سال ۹۸ بوده است ، مهمترین فعالیتها و اقدامات انجام شده برای امکان تداوم امور را تشریح نمود.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ،روانسازی فرایندها برای مخاطبان را ارزشمندترین و اصلی ترین محور تدابیر اتخاذی برای امکان تسهیل در کار مراجعان برشمرد و افزود : امهال پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایان در مشاغل آسب دیده ، پرداخت مقرری بیمه بیکاری به مشمولان ، ارائه غرامت ایام بیماری و احتساب آن بعنوان سابقه بیمه ای ، حذف تشریفات مربوط به تایید پزشک معتمد و … ، پرداخت کمک هزینه کفن و دفن ، برقراری مستمری بازماندگان ، عدم قطعیت مطالبات ناشی از توقف فعالیت جلسات هیات تشحیص مطالبات و رسیدگی به اعتراضهای کارفرمایی ، تمدید اعتبار دفترچه های درمانی در سه ماه نخست و پس از آن حذف اعتبار و عدم نیاز به مراجعه در این خصوص با جایگزینی استحقاق سنجی بصورت سیستمی ، حذف فرایندهای لزوم تایید شورای پزشکی ، پرداخت علی الحساب غرامت ایام بیماری ، افزایش مهلت مربوط به فرایند انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه های ماههای بهمن ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ لغایت مردادماه ، حمایت و مساعدت به واحدهای تولیدی با تقسیط بدهی ها ، توقف اخذ اثرانگشت در کلیه قراردادها و فرم های حوزه بیمه ای ، تسهیل شرایط معافیت از معاینات پزشکی اولیه ، تمدید مهلت صدور درخواست بازرسی دفاتر ، لغو فرایند معاینات بدو بیمه پردازی ، امکان صدور فیش حق بیمه برای کارگران ساختمانی و رانندگانی که اعتبار کارتهای صادره از مراجع مرتبط با مشاغل آنان به اتمام رسیده بود ، صدور مجوز تمدید دفترچه های فرزندان ذکور بالای ۱۹ سال با توجه به تاخیر در شروع فصل دانشگاهها ، تمدید تاریخ خروج از کفالت و از همه مهمتر اجرای متناسب سازی مستمری ها و طرح ۳۰۷۰ بمنظور توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش مراجعات در راستای ایجاد رضایتمندی ، بخشی از این اقدامات بوده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه علیرغم تنگناهای موجود ناشی از محدودیتهای تامین منابع بدلیل شرایط اقتصادی حاکم بر واحدهای تولیدی صنعتی ، تعطیلی برخی صفوف و عدم امکان پرداخت بموقع حق بیمه ها توسط کارفرمایان و بیمه شدگانی که درآمدهای خود را از دست داده اند ، بعنوان بزرگترین بیمه گر اجتماعی کشور خود را مکلف میدانیم تا برای عبور از این شرایط سخت همچون همیشه در کنار شرکای اجتماعی باشیم .

علی حسین نژاد همچنین اذعان داشت : مجموعه اقدامات مطروحه گواهی مستدل برای اثبات همراهی سازمان با بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران بوده و امیدواریم با کمترین آسیب ممکن ، به همت و همراهی مخاطبین بتوانیم بعنوان سازمانی اثرگذار در معیشت و زندگی بسیاری از مستمری بگیران و مقرری بگیران در ادامه مسیر ، محکم و استوار گام برداریم .