سی هزار متر مربع از اراضی ملی تالابی واقع در جیرسر چوکام رفع تصرف شد
سی هزار متر مربع از اراضی ملی تالابی واقع در جیرسر چوکام رفع تصرف شد
از همشهریان عزیز درخواست می شود در صورت اطلاع از هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی و تالابی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت اطلاع داده

با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت سی هزار متر مربع از اراضی ملی و تالابی واقع در جیرسر چوکام رفع تصرف شد .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با اعلام این خبر گفت: در راستای بازپس گیری اراضی ملی و مقابله با تغییر کاربری های غیر قانونی سی هزار متر مربع از اراضی ملی و تالابی واقع در جیرسر چوکام رفع تصرف شد .
حمزه عشوری گفت : این  اراضی توسط تعدادی افراد سودجو در روستای  جیرسر چوکام از توابع بخش خمام شهرستان رشت  تصرف غیرقانونی و تبدیل به شالیزار شده بود، با حکم مرجع قضایی و با حضور نیروی انتظامی کلانتری خمام و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت رفع تصرف شد.
عشوری با توجه به ارزش بالای زمین در منطقه تالابی گفت این موضوع برای متخلفین جذاب بوده و نسبت به تصرف این زمینها اقدام می کنند و همواره تصرفات غیر قانونی از مشکلات عمده طرح احیاء این تالاب بوده است که یگان حفاظت محیط زیست با گشت و کنترل شبانه روزی از هرگونه تصرف جدید در منطقه جلوگیری می کند. عشوری از تشکیل پرونده برای اراضی تصرف شده مربوط به سالیان گذشته خبرداد و از همکاری صمیمانه مراجع قضایی و انتظامی در کمک به  رفع تصرفات قدردانی کرد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با اشاره به اینکه با متصرفین اراضی ملی بطور جدی برخورد می شود اظهار داشت : از همشهریان عزیز درخواست می شود در صورت اطلاع از هر گونه تخریب و تصرف اراضی  ملی و تالابی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به بررسی و ارائه به مراجع قضایی به منظور رفع تصرف اقدام شود .