سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه تامین اجتماعی ، نقطه عطف و تحولی در این حوزه است
سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه تامین اجتماعی ، نقطه عطف و تحولی در این حوزه است
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ، در آستانه 25 تیرماه ( روز تامین اجتماعی ) به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه رشت به تشریح برخی دستاوردها و اقدامات این مجموعه و آمار عملکردی در استان پرداخت .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد مدیر عامل سازمان در این سخنرانی با تبریک ولادت امام هادی علیه السلام و تهنیت و شادباش ایام دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان و غدیر و تقارن زیبای آن با هفته تامین اجتماعی ، این مناسبت را به تمامی بیمه شدگان ، مستمری بگیران و کارفرمایان تبریک گفته و اذعان داشت : تامین اجتماعی مفهومی گسترده در قالب یک نظام با ساختاری وسیع است و سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک بخش از این مجموعه ، تنها وظیفه امور بیمه ای در این تعریف را برعهده دارد .

وی با اشاره به سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به قوای سه گانه کشور در فروردین ماه سالجاری ، این امر را نقطه عطف و تحولی در رویکردهای اتخاذی برای کاهش فقر و محرومیت ، تحقق عدالت اجتماعی و بسط پوشش های بیمه ای برشمرده و افزود : تامین اجتماعی گیلان در بخش بیمه ای با ۲۸ شعبه اجرایی ، ۷ واحد اقماری و ۱۰ کارگزاری رسمی و در بخش درمانی با یک بیمارستان ، دو پلی کلینیک تخصصی و یازده مرکز درمانی شهرستانی ارائه خدمات و تعهدات به یک میلیون و سیصد و بیست هزار نفر یعنی افزون بر نیمی از جمعیت گیلان را برعهده دارد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان ، با بیان اینکه به حول و قوه الهی دومین بیمارستان تامین اجتماعی به زودی در منطقه کومله لنگرود افتتاح خواهد شد اذعان داشت : توسعه خدمات غیرحضوری با هدف کاهش مراجعات و افزایش رضایتمندی و در دسترس بودن خدمات ، برگزاری میزهای خدمت جهادی شهرستانی ، کسب رتبه دستگاه برتر در جشنواره شهید رجائی و ارزیابی های سازمانی در بین سایر استانها و … از موفقیت های حاصل شده در سال گذشته در تامین اجتماعی گیلان بوده است .

علی حسین نژاد بخشهای بیمه ای و درمانی سازمان را دو بال این مجموعه برشمرده و با تاکید بر همسوئی و همدلی موجود ، اراده مدیران و همکاران را در جهت ارائه خدمات بی منت و صادقانه به جامعه هدف دانسته و از مسئولین و مقامات استانی بابت حمایتهای انجام شده در جهت تحقق برنامه های این سازمان بزرگ قدردانی نمود .

وی به پرداخت ماهانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان انواع مستمری و قریب به ۴۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری اشاره نموده و اظهار داشت منابع وصول شده از محل حق بیمه ها در استان بین ۶۲ تا ۶۳ درصد مصارف تعهداتی را پوشش میدهد .

شایان ذکر است همزمان با این سخنرانی برخی روسای شعب تامین اجتماعی در شهرهای دیگر استان نیز در اقدامی مشابه به تشریح و تبیین برنامه ها و گزارشهای آماری پرداختند .

 

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان