سومین کارخانه تولید تراشه سامسونگ از ماه آینده ساخته خواهد شد
سومین کارخانه تولید تراشه سامسونگ از ماه آینده ساخته خواهد شد
سامسونگ در تلاش است تا با افزایش تقاضا برای تراشه های بهینه پایاپای رشد کند. به تازگی تولید انبوه تراشه های ۵ نانومتری آغاز شده است، اما در عملکرد نیز با مشکل روبرو بوده و ممکن است به همین دلیل سفارشات را به کوالکام ببازد. اکنون گزارش شده است سومین کارخانه تولید تراشه سامسونگ از ماه آینده ساخته خواهد شد. این کارخانه در کره جنوبی بنا نهاده خواهد شد.

آماده سازی زمین برای تاسیسات ساخت تراشه از ماه ژوئن در Pyeongtaek کره جنوبی در حال انجام است. طبق گفته سامسونگ و ارگان های دولتی محلی، شروع کار ساخت این ساختمان از ماه سپتامبر آغاز می شود. طبق گفته های این شرکت، می خواهند خط Pyeongtaek Line 3 یا (P3) را زودتر از آنچه برنامه ریزی شده بود، بسازند و از مقامات دولتی خواسته بود تا سریعا به آنها اجازه دهند.

پیش بینی می شود غول تراشه ساز کره ای مبلع ۳۰ تریلیون KRW (حدود۲۵.۲ میلیارد دلار) را برای کارخانه P3 هزینه کند، که بزرگترین مرکز تولید تراشه سامسونگ در Pyeongtaek است. طبق گفته های این شرکت، قصد دارد در مجموع شش تأسیسات ساخت تراشه را در مجموعه Pyeongtaek بسازد. تأسیسات P1 در حال حاضر عملیاتی است، در حالی که پیش بینی می شود تأسیسات P2 از سال آینده به طور کامل آغاز شود. تولید انبوه تراشه ها می تواند از سال ۲۰۲۳ در کارخانه P3 این شرکت آغاز شود.

سامسونگ هنوز فاش نکرده است که چه نوع تراشه هایی در تاسیسات P3 یا برنامه تولید آن قرار دارند. این شرکت به شدت تلاش می کند تا سال ۲۰۳۰ به بزرگترین شرکت تراشه جهان تبدیل شود و برای رسیدن به هدف خود در نظر دارد ۱۱۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند. همچنین قصد دارد سه کارخانه تراشه دیگر – P4 ، P5 و P6 – را یکی پس از دیگری آغاز کند و از دولت خواسته است تا آب صنعتی بیشتری را برای ساخت و سازها تأمین کند.

رشتستان

  • منبع خبر : آخرین خبر