سه تن از کتابداران فعال در کشورتجربیات خود را در کتابخانه های عمومی به اشتراک گذاشتند.
سه تن از کتابداران فعال در کشورتجربیات خود را در کتابخانه های عمومی به اشتراک گذاشتند.
سه تن از کتابداران فعال در کشور، صمد رهبریار مسئول کتابخانه سیار قاصدک رشت، آرمین شریفی از کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان و لیلا رستمی از بوشهر تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آیین تجلیل از برگزیدگان «پویش کتابخانه اجتماعی من» با حضور مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه و ترویج کتابخوانی نهاد ؛ مهری پریرخ، عضو هیأت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کتابداران کتابخانه عمومی از سراسر کشور از طریق فضای مجازی برگزار شد.

ندا پورخلیل، دبیر اجرایی«پویش کتابخانه اجتماعی من» با تشریح برنامه های این پویش گفت: این همایش از سلسله برنامه های جنبی همایش کارکردهای کتابخانه های عمومی است که هدف از برگزاری آن برجسته کردن اهمیت کارکرد اجتماعی کتابخانه های عمومی در جامعه بود تا کتابداران کتابخانه های عمومی را  با  مبحث کارکرد اجتماعی بیشترآشنا کنند.

وی تصریح کرد: در واقع ما دنبال یافتن مصداق بودیم و  می خواستیم کتابداران و حتی اساتید و اعضا تا زمان همایش فکر بکنند که کارکرد اجتماعی کتابخانه خودشان چه هست؟ و آیا در کتابخانه شون خدمات با جنبه های اجتماعی سراغ دارند؟

دبیر اجرایی «پویش کتابخانه اجتماعی من» با بیان این که این پویش با هدف درگیر کردن قشر بیشتری از کتابداران در همایش شکل گرفت، گفت: تصور ما این بود که در کنار مباحث نظری و کاربردی که در مقالات ارائه خواهد شد، این پویش می تواند یک جنبه عملی به همایش بدهد.

پورخلیل یادآور شد: در واقع ما دنبال یافتن مصداق ها بودیم  و می خواستیم کتابداران و حتی اساتید و اعضا تا زمان همایش فکر بکنند که کارکرد اجتماعی کتابخانه خودشان چه هست؟ و آیا در کتابخانه های شان خدمات با جنبه های اجتماعی سراغ دارند؟

وی ادامه داد: این مسئله باعث شد تا به فکر برگزاری پویش کتابخانه اجتماعی من بیفتیم و اولین فراخوان پویش در دی ماه ۹۸ اعلام شد و قرار بود کلیپها تا ۱۵ اسفند ۹۸ دریافت و نتایج ۱۵ فروردین ماه ۹۹ اعلام  شود که متاسفانه به خاطر انتشار ویروس کرونا و تعویق برگزاری همایش این پویش هم با تاخیر مواجه شد.

دبیر اجرایی«پویش کتابخانه اجتماعی من»  افزود: به همین دلیل دومین فراخوان پویش، با توجه به تمدید خود همایش تا آذر ماه۹۹، در تابستان ۹۹ اعلام و زمان ارسال آثار تا ۱۵ مهر ۹۹ تمدید و پس از آن تعداد دیگری اثر به دبیرخانه ارسال شد .

پورخلیل بیان کرد: پویش در سه سطح، برای کتابداران، دانشجویان و اساتید؛ و اعضا در قالب ارسال کلیپهای یک دقیقه ای برگزار شد که ما تقریبا در همه سطوح آثار دریافتی داشتیم.

وی افزود:  در مجموع ۳۵ اثر به دبیرخانه همایش رسید که پس از بررسی توسط کمیته داوری، به ۴  برگزیده رسیدیم که  سرکار خانم منیژه احمدی از کتابخانه شهید مطهری فولادشهر استان اصفهان، سرکار خانم رخساره محمدی از کتابخانه الزهرا استان قم،، سرکار خانم مریم کشوری و فائزه مرادی از کتابخانه ۱۷ شهریور استان لرستان و جناب آقای محمدحسن احساندوست از کتابخانه مرکزی استان خوزستان بودند.

دبیر اجرایی «پویش کتابخانه اجتماعی من» گفت: این افراد فعالیت هایی از کتابخانه های خودشان را در کلیپ های ارسالی برای ما به نمایش گذاشتند که مورد توجه کمیته داوری قرار گرفت.