ساخت ۲۶۰ پروژه آموزشی در گیلان توسط خیرین مدرسه ساز
ساخت ۲۶۰ پروژه آموزشی در گیلان توسط خیرین مدرسه ساز
مدیر کل نوسازی مدارس استان گیلان در برنامه زنده رادیویی "شهرما"ضمن تشریح بخشی از عملکرد این اداره کل عنوان نمود: ساخت 260 پروژه آموزشی در گیلان توسط خیرین مدرسه ساز

به گزارش رشتستان به نقل از  روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس گیلان – علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان با حضور در برنامه زنده رادیویی”شهرما”که به پیگیری مشکلات مردم می پر دازد، عملکرد اداره کل در حوزه فضاهای آموزشی استان را تشریح نمود .

دقیق در بخش اول مطالبش با اشاره به اینکه در استان گیلان ۳۷۰۰ فضای آموزشی با ۱۹ هزار کلاس درس با زیربنای بالغ بریک میلیون و ششصدو پنجاه هزار متربع وجود دارد، افزود: خوشبختانه سرانه فضاهای آموزشی استان ۵٫۳ مترمربع برابر با  میانگین کشوری است اما باید برای رسیدن به استاندارد جهانی برنامه ریزی و تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه۲۶۰ پروژه آموزشی در گیلان توسط خیرین مدرسه سازساخته شده، اظهارداشت: تا امروز ۳۰۰خیر مدرسه ساز در استان گیلان همراه با اداره کل نوسازی مدارس استان بالغ بر ۱۲۰۰کلاس درس را  در راستای تامین فضاهای آموزشی ایمن برای آینده سازان ایران عزیز احداث و تقدیم مردم نجیب و دانش آموزان عزیز استان نموده اند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان در بخش دیگری از سخنانش به بخشی از افتخارات استان گیلان در حوزه نوسازی مدارس در کشور اشاره نمود و ابراز داشت: کسب رتبه برتر کشوری حوزه بانوان و دریافت لوح تقدیر از مقام عالی وزارت آموزش‌ و پرورش در همایش بانوان خیر مدرسه‌ساز، نقطه عطفی در مسیر توسعه‌های فضاهای آموزشی استان بوده و باید شکرگزار الطاف حضرت باری ‌تعالی و قدردان تلاش های همکاران عزیز خود باشیم.

وی اظهار داشت:  اداره کل نوسازی مدارس استان در بخش های مختلف دیگر نیز رتبه های خوبی را کسب نموده  و امیدوارم روند این امر در سال جاری و آتی نیز ادامه پیدا کند.

دقیق در ادامه به استانداردسازی گرمایشی مدارس پرداخت و اظهارداشت: استان گیلان افتخار دارد تمامی بخاریهای نفتی و چکه ای را از مدارس خود حذف نموده و به حول قوه الهی و با برنامه ریزی انجام شده بخاری های گازی غیر استاندارد را نیز از مدارس خود حذف خواهیم کرد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان گیلان  به تبیین و تشریح طرح «آجر به آجر» پرداخت اظهار کرد: طرح «آجر به آجر» در راستای تحقق سند تحول بنیادین و زیرنظام فضا و تجهیزات آموزشی  اجرا شده و استان ما نیز همگام با نوسازی مدارس با قوت و پررنگ به اجرای این طرح می پردازد.

دقیق در بخش پایانی سخنانش یادآور شد: با افتخار تمام تلاش خود را در راستای تامین فضای آموزشی ایمن برای دانش آموزان استان به کار بسته ایم.