رایزنی ها برای مبارزه با قاچاق چوب در استان گیلان
رایزنی ها برای مبارزه با قاچاق چوب در استان گیلان
پیش بینی می شود 30 تا 40 هزار هکتار از زمین های منابع ملی می تواند به کشت چوب اختصاص یابد .

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان گیلان، به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان ، رییس کل دادگستری گیلان امروز در نهمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال و منابع طبیعی گفت: حفاظت از زمین های ملی و دولتی و حفظ کاربری زمین های کشاورزی و همچنین پیشگیری از تصرف زمین های منابع طبیعی باید الویت مسولان باشد.

  • حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی با اشاره به اینکه ۶ هزار و۶۰۰ هکتار از زمین های گیلان  به زراعت چوب اختصاص دارد افزود: با زراعت چوب علاوه بر اشتغالزایی و تامین معیشت باغداران، نیاز کارخانه های صنایع چوب هم تامین می شود.
  • وی با تاکید بر توسعه زراعت چوب و واگذاری زمین به افراد تحصیل کرده گفت : این کار علاوه بر حمایت از تولید می تواند مانع از قاچاق چوب شود .
  • رییس کل دادگستری گیلان با تاکید بر لزوم مبارزه با قاچاق چوب افزود: در مبارزه با قاچاق چوب نباید فقط به خرده فروشان توجه کرد بلکه باید سرمنشا جرم را شناسایی و با آنها برخورد جدی شود .
  • احمد آقایی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان هم در این نشست با اشاره به اهمیت حفظ جنگل های گیلان به عنوان سرمایه ملی گفت: سالانه به طور میانگین ۷ هکتار از جنگل های گیلان تخریب می شود و برداشت چوب باید براساس نیاز کارخانه ها انجام شود .
  • سرپرست اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان هم  در این نشست با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه اجرای طرح زراعت چوب در سطح ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین های ملی  گیلان هدفگذاری شده است گفت: در حال حاضر در هزار و۸۰۰ هکتار از زمین های گیلان زراعت چوب انجام می شود.
  • میرحامد اختری گفت: طبق برآوردها صنایع چوب کشور به ۱۱ میلیون متر مکعب چوب نیاز دارد ، به همین دلیل زراعت چوب در برنامه کاری این سازمان قرار گرفت.

 

مسرور مدیرکل بازرسی گیلان هم در این نشست با اشاره به توسعه زراعت چوب، ایجاد مشوق برای کاشت درختان در روستاها و تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای نگهداری و حفاظت از جنگل ها گفت : پیش بینی می شود ۳۰ تا ۴۰ هزار هکتار از زمین های منابع ملی می تواند به کشت چوب اختصاص یابد .

  • منبع خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان