رؤسای بیمارستان‌های گیلان بر کیفیت خدمات، بیشتر نظارت کنند
رؤسای بیمارستان‌های گیلان بر کیفیت خدمات، بیشتر نظارت کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ارتقای کیفیت خدمات درمانی به مردم تأکید کرد و از رؤسای بیمارستان‌ها خواست تا علاوه بر ارتقای خدمات درمانی و افزایش ساعات ارائه خدمات به مردم، بر ضرورت نظارت بر عملکرد نیروهای شاغل در بیمارستان‌ها تاکید کرد.

در نشست ویدیو کنفرانس رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با رؤسای بیمارستان‌های استان، بر تشدید نظارت‌ها برای ارائه خدمات درمانی، عملکرد نیروی انسانی و همچنین راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی به جهت افزایش خدمات درمانی به مردم، تأکید شد.

دومین نشست ویدئوکنفرانس دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور معاونین، مدیران ستادی و رؤسای بیمارستان‌های سراسر استان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

ضرورت تشدید نظارت رؤسای بیمارستان‌ها بر عملکردنیروی انسانی و کیفیت ارائه خدمات درمانی

در این نشست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ارتقای کیفیت خدمات درمانی به مردم تأکید کرد و از رؤسای بیمارستان‌ها خواست تا علاوه بر ارتقای خدمات درمانی و افزایش ساعات ارائه خدمات به مردم، بر ضرورت نظارت بر عملکرد نیروهای شاغل در بیمارستان‌ها تاکید کرد. همچنین افزایش کیفیت وعده‌های غذایی در بیمارستانها نیز مورد تاکید قرار گرفت.

کاهش درآمد اختصاصی اغلب بیمارستان‌های استان در پی شیوع کرونا

ارسلان سالاری با اشاره به اعتبارهای مصروف و هزینه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستان‌ها بیش از درآمدهای اختصاصی آن‌ها اظهار کرد: بسیاری از بیمارستان‌ها در پی شرایط ایجادشده ناشی از کرونا در بخش درآمد، با چالش‌های عدیده‌ای روبرو شده‌اند، در حالیکه در مدت مشابه مذکور در سال گذشته، امکانات و تجهیزات بی‌شماری در جهت ارائه خدمات باکیفیت‌تر به مردم به این مراکز گسیل‌شده بود.

بر پویا نگه‌داشتن درمانگاه‌های تخصصی اهتمام داشته باشید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان بر راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی در بیمارستان‌ها تأکید کرد و گفت: با راه‌اندازی درمانگاه‌ها در بیمارستان‌ها و اهتمام داشتن به پویا نگه‌داشتن آن‌ها یکی از بهترین راه ها برای ارائه خدمات به مردم است که علاوه برافزایش رضایتمندی مردم و رفع نیازمندی‌های حوزه درمان آن‌ها، درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل کارنامه کاری برای پزشکان بیان کرد: باید از پزشکان استخدامی به‌صورت فعالانه استفاده شود نه اینکه در یک بیمارستان، چندین متخصص حاضر باشند اما یک خدمت مشخص مربوط به متخصص دیده نشود.

رؤسای بیمارستان‌های دولتی استان گیلان نیز در این نشست ویدیو کنفرانسی، با اشاره به موانع و کاستی‌های حوزه درمان استان، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خواستند تا در امتداد پیگیری‌های مستمر و مطالبه گری‌های ملی نسبت به این مراکز ، چاره‌اندیشی کند.

کمبود نیروی پرستار، چالشی مشترک در بیمارستان‌های گیلان

رفع کمبود نیروی پرستار و جذب و به کاری گیری از آن‌ها، یکی از درخواست‌های مهم رؤسای بیمارستان‌های دولتی استان گیلان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود.

همچنین در این نشست رؤسای بیمارستان‌های دولتی گیلان به جهت اعزام پزشکان فول تایم در بیمارستان‌ها و همچنین استقرار تجهیزات تشخیص پزشکی نظیر CT اسکن، MRI، سونوگرافی، رادیولوژی، دستگاه‌های دیالیز، آندوسکوپی، ونتیلاتور، راه‌اندازی اتاقک‌های اکسیژن ساز، لنژری(رخت شور خانه) و سایر تجهیزات سرمایه‌ای در بیمارستان‌ها که موجب افرایش خدمات درمانی به مردم می‌شود، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقدیر کردند.

گفتنی است؛ نخستین نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با رؤسای بیمارستان‌ها دو روز پیش نیز برگزار شد و دکتر سالاری در آن با اشاره به وجود پزشک مکفی و تجهیزات تشخیص پزشکی لازم در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گفته بود که کادر بهداشت و درمان استان به‌ویژه در بیمارستان‌ها باید از امکانات موجود استفاده کنند و به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم و بیماران باشند

  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی گیلان