دکتر محمد نویدی به عنوان دبیر انجمن علمی انرژی ایران منصوب شدند
دکتر محمد نویدی به عنوان دبیر انجمن علمی انرژی ایران منصوب شدند
مدیر دفتر مهندسی طرح های شرکت برق منطقه ای گیلان به سمت دبیر انجمن علمی انرژی ایران منصوب شدند

با برگزاری جلسه هیات مدیره انجمن علمی انرژی ایران در سال جاری، با صدور حکمی از سوی بهنام محمدی ایواتلو ریاست انجمن علمی انرژی ایران، محمد نویدی مدیر دفتر مهندسی طرح های شرکت برق منطقه ای گیلان به سمت دبیر انجمن علمی انرژی ایران منصوب شدند.
شایان ذکر است که در ششمین دوره انتخابات انجمن علمی انرژی ایران که با حضور بازرسان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در تهران- پژوهشگاه نیرو برگزار شده بود، محمد نویدی مدیر دفتر مهندسی طرح های شرکت برق منطقه ای گیلان در این انتخابات منتخب شده بودند.
گفتنی است که انجمن علمی انرژی ایران در جایگاه انجمن¬های برتر کمسیون انجمن های علمی ایران قرار دارد.آدرس اینترنتی انجمن Iranea.ir می باشد.
تاریخچه تأسیس انجمن انرژی ایران :
مقدمات راه‌اندازی انجمن انرژی ایران از ابتدای سال ۱۳۸۲ با اهداف فراگیر در زمینه‌های مختلف انرژی و ایجاد کانونی علمی جهت استادان، محققین و متخصصین انرژی کشور آغاز شد. در ادامه هیات مؤسس انجمن انرژی ایران نسبت به تشکیل مجمع عمومی اقدام نمود و اساسنامه انجمن تصویب شد. از تاریخ فوق اقدامات لازم جهت ثبت انجمن در اداره ثبت مؤسسات غیر تجاری انجام و با شماره ۱۸۲۳۲ به ثبت رسید و در نهایت با تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انجمن انرژی ایران تاسیس شد.
کمیته های علمی انجمن
* گروه های تخصصی * کمیته آموزش و پژوهش * کمیته انتشارات، * کمیته آمار و اطلاعات * کمیته پذیرش و روابط عمومی * کمیته گردهمایی های علمی از جمله کمیته های این انجمن می باشند.
برخی از اقدامات انجمن انرژی ایران
۱- برگزاری سمینارهای تخصصی در حوزه انرژی۲- بزرگداشت روزهای مرتبط با انرژی (بازدید های علمی) ۳- برگزاری کنفرانس ۴-حضور در نمایشگاه های حوزه انرژی
شاخه های مختلف انجمن انرژی در ایران
انجمن انرژی ایران هم اکنون دارای ۱۸ شاخه (دبیرخانه فعال) در استان ها و کشورهای مختلف به همراه دبیرخانه مرکزی (تهران – پژوهشگاه نیرو ) می باشد. همچنین دبیرخانه شاخه گیلان از سال ۱۳۹۵ (با محوریت دبیرخانه، شرکت برق منطقه ای گیلان) فعالیت خود را آغاز نموده است؛ و در سال ۹۵ به صورت تنها و در سال های ۹۶ و ۹۷ به همراه شاخه آذربایجان شرقی به عنوان شاخه برتر و نمونه بین سایر شاخه های برون مرزی و درون مرزی انجمن انتخاب شده است.