دست واحدهای تولیدی بر آتش بازیافت پسماند پلاستیکی
دست واحدهای تولیدی بر آتش بازیافت پسماند پلاستیکی
14 واحد بازیافت پلاستیک در گیلان سالانه حدود 36 هزار تن پسماند پلاستیکی را بازیافت و به چرخه تولید باز می گردانند.

رییس اداره صنایع غیرفلزی سازمان صمت گیلان گفت : ۱۴ واحد بازیافت پسماندهای پلاستیکی استان، در زمینه بازیافت پلی اتیلن یا نایلون و پلاستیک، پلی استایرن از جمله قطعات پلاستیکی لوازم الکتریکی و نیز بازیافت پِت یا بطری های ِ پلاستیکی، فعال است.

  • سعید اخلاقی افزود : واحدهای بازیافت زباله های پلاستیکی گیلان ، تاکنون برای ۳۰۰ نفر مستقیم و حدود هزار و۵۰۰ نفر هم غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است .
  • وی گفت : افزون بر این واحدهای رسمی، ۲۰ واحد کوچک بازیافت پلاستیک هم به طور غیر رسمی و در قالب کارگاه های کوچک در گیلان فعال است که میزان تولید و اشتغال شان در آمارهای این بخش نمی گنجد.
  • رییس اداره صنایع غیرفلزی سازمان صمت گیلان با بیان اینکه ماده اولیه بازیافتی صنایع پلاستیکی، ۵۰ درصد ارزان تر از مواد اولیه نو است افزود : صنایع بازیافت پلاستیک استان، پس از فرآیند بازیافت زباله های پلاستیکی، بخشی از ماده اولیه صنایع پایین دستی از جمله منسوجات پلاستیکی، الیاف مصنوعی ِموکت، فرش و عایق بام، قطعه سازی خودرو و رایانه و نیز تولید مصنوعات پلاستیکی خانگی را تولید و تامین می کند.
  • براساس اعلام کارشناسان محیط زیست ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال طول می کشد تا زباله های پلاستیکی تجزیه شود و برخی از پلاستیک ها از جمله قطعات پلاستیکی خودروها و لوازم خانگی هزار سال طول می کشد تا به چرخه طبیعت بر گردد.
    بازیافت پسماندهای پلاستیکی ، راهکاری برای ساماندهی این پسماندهای خطرناک و تامین مواد اولیه ارزان قمیت صنایع است.
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان