جلسه آموزشی بیماری سرخک برگزار شد
جلسه آموزشی بیماری سرخک برگزار شد
جلسه (وبیناری) بیماری سرخک ویژه کارشناسان مسئول گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های شبکه های بهداشت و درمان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) ؛ جلسه بیماری سرخک ویژه کارشناسان مسئول گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های شبکه های بهداشت و درمان گیلان ، روز یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱  بصورت وبیناربرگزار شد. در این جلسه ، به منظور روند افزایش موارد ابتلا به سرخک در دنیا و طغیان شدید این بیماری در کشور افغانستان ( با در نظرگرفتن این مهم که در سطح کشور بیماری سرخک در مرحله حذف قرار دارد) ، مطالب آموزشی درخصوص نظام مراقبت بیماری های تب و بثورات با تاکید بر بیماری سرخک و ایمن سازی ارائه شد.

لازم به ذکر است ؛ جلسه مذکور، با هدف شناسایی و واکسیناسیون موارد تاخیری نوبت اول و دوم واکسن ام ام آر (سرخک، سرخجه، اوریون)، حساس سازی و هشدار به مراکز بهداشتی و درمانی (دولتی و خصوصی ) در خصوص طغیان سرخک، گزارش فوری هرگونه تب و بثورات جلدی، شناسایی و بررسی سندرمیک اتباع غیرایرانی و واکسیناسیون اجباری گروه سنی ۹ ماه تا ۳۰ سال اتباع غیر ایرانی – به صورت آنلاین در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

ع
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان