جان‌فشانی‌های دانشجویان و پرستاران در دوران کرونا بی‌سابقه است
جان‌فشانی‌های دانشجویان و پرستاران در دوران کرونا بی‌سابقه است
استاندار گیلان در جمع دانشجویان و اساتید دانشکده پرستاری و مامایی شهیدبهشی رشت، با اشاره به مجاهدت‌های مدافعان سلامت در طول دوران بحران کووید ۱۹، اظهار داشت: نقش دانشجویان و جان‌فشانی‌های آن‌ها در کرونا، به‌ویژه پرستاران همچون دوران دفاع مقدس در طول تاریخ بی‌سابقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی- استاندار گیلان صبح امروز در همایش روز دانشجو دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت با تبریک روز دانشجو و پرستار، اظهار کرد: از نزدیک زحمات مدافعان سلامت به‌ویژه پرستاران و دانشجویان را در این بحران لمس کرده‌ام.
وی نقش دانشجویان به‌ویژه دانشجویان پرستاری را در دوران بحران کووید ۱۹ حایز اهمیت برشمرد و افزود: نقش دانشجویان و جان‌فشانی‌های آن‌ها در کرونا، همچون دوران دفاع مقدس در طول تاریخ بی‌سابقه است.
نماینده عالی دولت در گیلان با اذعان بر موفقیت‌های استان در کنترل اپیدمی کرونا، تصریح کرد: گیلان اکنون بالاترین پوشش واکسیناسیون در کشور را دارد و شتاب واکسیناسیون در استان به‌گونه‌ای است که ما اکنون به دنبال افراد برای تزریق واکسن هستیم.
دکتر عباسی، به اشاعه سویه جدید ویروس کرونا و رسیدن آن به کشورهای همسایه اشاره کرد و خاطرنشان شد: طبق بررسی‌های اولیه افرادی که از تزریق واکسن امتناع کرده و در برابر آن مقاومت می‌کنند، بیشتر به سویه جدید این ویروس مبتلا و بیمار می‌شوند.
استاندار گیلان انتخاب رشته پرستاری را در نوع خود فداکاری دانست و افزود: در تعریف این رشته فداکارانه همین بس که وقتی همه خوابند پرستار در بالین بیمار حاضر می‌شود و از وی مراقبت می‌کند که بسیار ستودنی است.
وی علم پزشکی را مستقیماً با سلامت مردم مرتبط دانست و گفت: در حوزه سلامت، اعتماد، صمیمیت و نزدیکی بین نیازمندان علم پزشکی، پزشک و پرستار وجود دارد که این مقوله با هیچ‌چیز قابل‌معاوضه و مقایسه نیست.
دکتر ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست ضمن تبریک روز دانشجو و پرستار، اظهار کرد: دانشجویان به‌ویژه دانشجویان عرصه پرستاری در بحران کرونا در همه زمینه‌ها یار و یاور مدافعان سلامت بوده‌اند و اقداماتشان قابل‌تحسین است.
وی با اشاره به رتبه نخست گیلان در پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا در کشور، افزود: خوشبختانه ۹۳ درصد جمیعت نوبت اول و حدود ۸۲ درصد مردم استان نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.
رییس دانشگاه همچنین به شماری از اقدامات این دانشگاه در جهت ارائه خدمات به دانشجویان اشاره کرد و یادآور شد: طی دو سال اخیر دو خوابگاه دانشجویی و مجموعه‌های ورزشی خریداری، تجهیز و بهسازی شده است.
دکتر سالاری در پایان با بیان اینکه طی دو سال اخیر از همه ظرفیت‌های ملی و استانی در جهت توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت گیلان بهره گرفته‌شده است، تصریح کرد: خوشبختانه احداث بیمارستان آموزشی ۳۵۰ تخت خوابی پور سینا و دانشکده پزشکی سایت لاکان با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در دست احداث و تکمیل بوده و مطابق رویکرد مثبت سرلشکر سلامی، فرماندهی کل سپاه در آینده ای نزدیک احداث بیمارستان‌های رازی، شفا و همچنین احداث ساختمان چندین شبکه بهداشت و درمان در استان به همت و مشارکت سپاه در استان آغاز می‌شود.
گفتنی است؛ استاندار گیلان، پیش از حضور در همایش روز دانشجو در دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت، از خوابگاه دخترانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بازدید کرد و با تعدادی از دانشجویان خوابگاه به گفت‌وگو نشست.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان