توسعه زیر ساخت های آستارا در تسهیل مبادلات با جمهوری آذربایجان
توسعه زیر ساخت های آستارا در تسهیل مبادلات با جمهوری آذربایجان
استاندار گیلان تقویت دیپلماسی سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه را در کاهش آثار تحریم های غیرقانونی علیه ملت ایران موثر خواند و گفت: توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در مرز آستارا با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع پیش از در دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به تحریم‌های غیرقانونی دولت‌های استکباری علیه ملت ایران اشاره و اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و نیز توسعه دیپلماسی سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه، می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط شیوع کرونا طی ماه‌های اخیر، هیچگونه توقفی در مبادلات تجاری از طریق مرز آستارای گیلان به عنوان تنها مرز فعال در این ایام ایجاد نشد، گفت: وجود مراودات اجتماعی و اشتراکات فرهنگی می‌تواند در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان به ویژه جمهوری آذربایجان کمک‌کننده باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان موضوعات حمل و نقل را در حوزه تجارت خارجی بسیار اثرگذار عنوان کرد و با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در مرز آستارا تسهیل‌گر مبادلات است، افزود: میز دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گیلان برای بهره‌مندی از ظرفیت کشورهای همسود (CIS) از ابتدا فعال شد و در این راستا تلاش‌ ما براین است با بهره‌گیری از ظرفیت بالای فعالان توانمند بخش خصوصی و اتاق بازرگانی پویا، در ایجاد تنوع محصولات کالاهای صادرات محور و همچنین احداث پایانه گل و گیاه در آستارا گام‌های موثری برداشته شود.

در این دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات با ۱۵ کشور همسایه، اولویت اصلی سیاست خارجی ماست، گفت: در این میان از استان‌های همجوار با کشورهای همسایه، انتظار مضاعف داریم و نقش گیلان با دارابودن ویژگی‌های بسیار ، اهمیت زیادی دارد.

سیدعباس موسوی به ظرفیت بالای منطقه آزاد انزلی و نیز فعالان بخش خصوصی گیلان در توسعه مبادلات تجاری و ارتباط با کشورهای همسایه اشاره و اضافه کرد: برای رفع موانع گسترش ارتباطات اقتصادی با کشورهای همجوار پیگیری جدی خواهیم داشت.

رشتستان

  • منبع خبر : استانداری گیلان