تلاش برای کاهش مراجعات از اصلی ترین اهداف و برنامه های محوری تامین اجتماعی است
تلاش برای کاهش مراجعات از اصلی ترین اهداف و برنامه های محوری تامین اجتماعی است
طرح 3070 سازمان تامین اجتماعی در نشست مدیرکل گیلان با فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه تشریح شد .

به گزارش رشتستان به نقل از علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در دیدار با دکتر رضائی فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه ضمن ارائه گزارشی از تمهیدات اتخاذ شده این سازمان برای کارفرمایان و واحدهای تولیدی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و همچنین مجموعه اقدامات تامین اجتماعی برای جامعه هدف در مقابله با این بحران ، تلاش برای کاهش مراجعات را از اصلی ترین اهداف و برنامه های محوری تامین اجتماعی برشمرد .

وی با بیان اینکه طرح ۳۰۷۰ سازمان بمنظور ارائه ۳۰ خدمت به شکل غیرحضوری و کاهش چشمگیر مراجعات ، اقدامی ارزشمند و تحولی بزرگ در خدمات دیجیتالی تامین اجتماعی محسوب می گردد که طی آن بخش اصلی خدمات برای بیمه شدگان ، کارفرمایان و در مواردی مستمری بگیران غیرحضوری خواهد شد افزود : دراین راستا تاکنون ۱۷ خدمت رونمایی گردیده و طرح به روزهای اوج خود نزدیک می شود و تا بهمن ماه این بستر تا ۳۰ خدمت افزایش خواهد یافت .

مدیرکل تامین اجتماعی در این نشست با اشاره به ضرورت حرکت همسو با دولت الکترونیک و تلاش برای حذف مراجعاتی که امکان ارائه خدمات مربوط به آن بصورت دیجیتالی امکانپذیر است اظهار داشت : کمک به مقابله با شیوع ویروس کرونا و عدم نیاز به مراجعه حضوری در کنار کاهش هزینه های سازمان و مخاطبان و همچنین آثار غیرمستقیم بر ترافیک ، کمک به محیط زیست و جلوگیری از صرف میلیونها ساعت زمان شهروندان از مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح است .

علی حسین نژاد با بیان اینکه ابلاغ احکام مطالباتی ، ثبت درخواست اعتراض به بدهی ها و تعیین زمان رسیدگی ، صدور مفاصاحساب بصورت سند الکترونیکی ، امکان مشاهده جزئیات محاسبات بدهی در حوزه کارفرمایی و تمهیداتی از قبیل انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و اختیاری و تثبت افراد تبعی برای بیمه شده اصلی ، کمیسیون پزشکی ، پرداخت پاداش ازدواج و … برای بیمه شدگان از جمله خدمات ارائه شده تاکنون از طریق سامانه غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir  و یا es.tamin.ir  است