تقویت زیرساخت‌ها به توسعه صادرات می انجامد
تقویت زیرساخت‌ها به توسعه صادرات می انجامد
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه حمل و نقل دریایی استان همزمان با گسترش زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی، با رویکرد پویایی اقتصاد ملی توسعه یابد، گفت: قطع یقین تقویت زیرساخت‌ها به توسعه صادرات و رونق اقتصادی کشور و استان می انجامد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر (چهارشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۱) در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای افزایش ظرفیت ترانزیت و صادرات کالا از مرزهای گیلان، افزود: ما وارث کارهای انجام نشده ای هستیم و باید جهادی در همه بخش ها به صورت تخصصی، ویژه و با فوریت وارد عمل شد.

وی با تاکید بر اینکه تهدیدات برای ما تبدیل به فرصت شده است، اظهار داشت: موانع احتمالی موجود برای کاهش ترانزیت از استان  رفع شود و اجازه ندهیم که سلیقه طرف مقابل  در میزان  ترانزیت از کشور مان و مرزهای استان تاثیرگذار باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان، با اشاره به پروژه در دست اجرای راه آهن رشت- بندرکاسپین بیان کرد: در آینده نزدیک این پروژه مهم که نقش اثر گذاری در توسعه صادرات کشور ایفا می کند به بهره برداری می رسد.

دکتر عباسی افزود: همچنین  با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و اهتمام دولت، احداث پروژه راه آهن رشت – آستارا نیز با جدیت دنبال می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر برنامه‌ریزی و اقدامات عملیاتی و کاربردی دقیق با توجه به افزایش تعاملات با کشورهای همسایه از سوی مسئولان به منظور پیش‌بینی گسترش فضای کسب و کار و تجارت به میزبانی استان تأکید کرد و گفت: بدلیل نارسایی ها زیرساختی و امکانات ناکافی نباید امورات گمرکات گیلان معطل بماند و در جهت رفع مشکلات موجود بصورت جدی باید وارد عمل شد.

وی اظهار کرد: همه مواردی که به نفع و در راستای ترغیب و حمایت بخش های سرمایه‌گذاری است را رعایت و به کار می بندیم، اگر جایی هم کم کاری، واسطه گری و بهانه جویی باشد از راه‌های قانونی با آن برخورد خواهیم کرد.

سید کاظم دلخوش، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اهتمام مجلس شورای اسلامی برای اختصاص تجهیزات لازم در گمرکات اظهار داشت: تجهیز گمرکات استان به امکانات ویژه، نقش مهمی در تسهیل امور دارد که باید به طور جدی پیگیری شود.

در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گیلان، رسول فرخی نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل و هر یک از اعضاء شامل معاون هماهنگی امور اقتصادی، مسئولان اتاق بازرگانی، صمت، مسئولان شبکه های حمل و نقل و بنادر گیلان و همچنین بخش خصوصی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان