تارنمای جشنواره جوان خلاق پذیرای جوانان لاهیجی است
تارنمای جشنواره جوان خلاق پذیرای جوانان لاهیجی است
اولین جشنواره جوان خلاق لاهیجی با رویکرد شناسایی و معرفی ایده پردازان جوان و تقدیر از جوانان کمتر شناخته شده لاهیجی در سال 99 برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان، با برگزاری آیین رونمایی  پوستر و وبسایت(تارنما) نخستین جشنواره جوان خلاق لاهیجی با عنوان “شهید ابوالحسن کریمی”  این رویداد بزرگ فرهنگی لاهیجان  ازبیست و دوم  شهریورماه رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

نگار نادری دبیرهنری جشنواره جوان خلاق لاهیجی با اشاره به این مطلب افزود:طرح این جشنواره  یکی از مهمترین مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان در سال ۹۹ بود که نشست های متعددی برای پیگیری این مصوبه باحضورحجت الاسلام  والمسلمین جوادسلیمانی امام جمعه شهرستان و ارائه دهنده اصلی این طرح در طول شش ماه اول سال برگزار شد .

وی در ادامه  اهداف جشنواره را برشمرد وگفت: هدف اصلی این جشنواره  شناسایی، الگوسازی ،معرفی ایده پردازان ، خلاقان جوان  و تجلیل از جوانان برتـر با هدف زمینـه‌سازی ارزش های متعالی ، روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، تقویت ایمان، روحیه خودباوری ، ایجاد زمینه‌های مشارکت در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی، حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین، ابداع و ابتکار، الگو سازی منـاسب، شناسـایی و ارزش‌نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان لاهیجان، سیاهکل و رودبنه است که در ایران و سایر نقاط دنیا زندگی می کنند.

وی ضمن اشاره به محورهای این جشنواره همچنین تصریح کرد: این جشنواره حول چهارمحوراصلی است که بر اساس آن  ابتکارات و ابداعات ، فعالیت های اجتماعی،ورزشی، رسانه ، فرهنگی و هنری  و  علمی مد نظر است و انتخاب ها حول ۱۷  محور فرعی در رشته های های مختلف است.

وی در مورد گروه های سنی این جشنواره گفت: قابلیت‌های گروه سنی در بخش جوانان و توانخواهان ۱۸ تا ۳۵ سال و در بخش دانش آموزان ۱۴ تا ۱۸ سال تمام متولد یکی از شهرستان لاهیجان، سیاهکل و رودبنه در این جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

نادری یکی از ویژگی های این جشنواره را توجه به جوانان روستایی دانست و گفت:  بنا به تصیم امام جمعه محترم شهرستان جوانان در روستاهای کم برخوردار که تاکنون دیده نشده اند و امکان کافی برای ارائه طرح های نو خود را نداشته اند  در اولویت هستند.

این مسئول درباره نحوه برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره تصریح کرد:در نظر است در صور ت بهبود اوضاع اختتامیه جشنواره اسفندماه سال ۹۹ برگزار شود. و اگر شیوع کرونا ادامه داشته باشد اختتامیه به صورت مجازی برگزار می شود.

وی به اراده جمعی اجرای این جشنواره اشاره ای داشت و گفت: برنامه ریزی و اجرای این جشنواره به صورت مشارکتی است .شهردار به عنوان دبیر اجرایی ، رئیس دانشگاه آزاد به عنوان دبیر علمی ، رییس اداره ورزش و جوانان دبیر ورزشی و  رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی به عنوان دبیر هنری جشنواره هستند.

دبیر هنری جشنواره درباره نامگذاری این رویداد به نام یک شهید نیز افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف شورای فرهنگ عمومی الگوسازی می باشد  این جشنواره به نام شهید کریمی نام گذاری شده است. شهیدابوالحسن کریمی اولین  فرماندار و دادستان پس از انقلاب است که در اوایل انقلاب در سال ۱۳۶۵ و  در سن ۳۸ سالگی به شهادت رسید .

وی در مورد شاکله مدیریتی  این جشنواره نیز افزود: تمام برنامه ریزی ها توسط دبیر جشنواره حجت الاسلام والمسلمین  سلیمانی امام جمعه شهرستان  و هماهنگی ها توسط  دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان انجام پذیرفته و کارگروهی از جوانان با عنوان اتاق اندیشه ورز تشکیل شده تا در اجرای این جشنواره از توانایی ها و نظرات جوانان برای جوانان استفاده شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی و دبیرهنری این جشنواره درباره  چگونگی ارسال مستندات گفت: براساس تصمیم گیری های شورای فرهنگ عمومی شهرستان جوانان لاهیجی در هر نقطه ای که ساکن هستند می توانند آزادانه مدارک خود را برای انتخاب به جشنواره ارائه کنند که می تواند شامل  مستندات موفقیت ها و کسب رتبه های ملی و بین المللی و همچنین طرح ها ی خلاقانه و حتی عملکرد جالب که منجر به موفقیت بوده باشد.نحوه ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق تارنمای : http://ycl.liau.ac.ir امکان پذیراست ودبیر خانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان به شماره تلفن ۴۲۳۴۳۰۱۲ پاسخگوی  سوالات متقاضیان می باشد.