تأکید بر احیاء و لایروبی آب بندانهای استان گیلان
تأکید بر احیاء و لایروبی آب بندانهای استان گیلان
در دیدار مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان با نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نسبت به لایروبی و احیاء آب بندانهای استان گیلان تاکید شد .

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گیلان؛ وحید خرّمی در دیدار با سید علی آقازاده نماینده شهرستان  رشت در مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت منابع آب استان گیلان و هچنین شهرستان رشت ارائه نمود.

وی افزود؛ نیاز آبی استان گیلان از سد سفیدرود حدود دو میلیارد ۴۰۰ میلیون متر مکعب می باشد که در سال آبی جاری با توجه به کاهش بارش ها و آورد سد سفیدرود به نصف تقلیل یافته است.

خرّمی با اشاره به طرح نوبت بندی آب کشاورزی در سال جاری اظهار داشت؛ تمامی ظرفیت های آبی از جمله ایستگاه های پمپاژ، چاههای عمیق و آب بندانها در مدار بهره برداری قرار دارند.

سید علی آقازاده ضمن قدردانی از اقدامات شرکت آب منطقه ای گیلان در سال زراعی جاری،  تصریح کرد: باتوجه به نگرانی های اول فصل زراعی بر اساس کاهش بارش، الحمدالله با تدابیر مناسب متولیان آب استان شاهد کمترین تنش آب کشاورزی در سطح شالیزارهای استان و شهرستان رشت هستیم.

وی افزود لایروبی و احیاء آب بنداها در استان گیلان بسیار حائز اهمیت است و با لایروبی آب بندانها، ظرفیت آنها تا دو و نیم برابر قابل افزایش میباشد.

 نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مدرن سازی شبکه های آبیاری علی الخصوص در بخش مرکزی استان اذعان داشت: مدرن سازی شبکه های آبیاری باعث استفاده بهینه آب و انتقال سریع آن به اراضی پائین دست و همچنین صرفه جوئی در مصرف آب خواهد شد.